ISSN 1335-8715

23-04-2006   Peter Frišo, Grzegorz Kucharczyk   Kultúrna vojna   verzia pre tlač

Cirkev a antisemitizmus

Peter Frišo a Grzegorz Kucharczyk vo svojom texte vyvracajú za pomoci historických argumentov a svedectiev židovských učencov rozšírený ľavicovo-liberálny blud o antisemitizme Katolíckej cirkvi.

Reakcia na príspevok

RE: Oxymoron: katolicky antisemitizmus
autor: sajmon
pridané: 07-03-2010 20:29


Ján Pavol II. prijal 18. apríla 1983 na verejnej audiencii slobodomurárov z Trilaterálnej komisie, avšak nie preto, aby im pripomenul ich zavrhnutie a snažil sa ich priviesť ku Kristovi. Vítal ich slovami: „S radosťou sa stretávame s členmi Trilaterálnej komisie...“

22. marca 1984 sa stretol s židovskými slobodomurármi z B´nai B´rith. V príhovore k nim zhrnul hlboké zmeny v postoji (pokoncilnej) cirkvi voči slobodomurárstvu:

„Milý priatelia! Veľmi ma teší, že vás prijímam vo Vatikáne. Ste skupinou vodcov jednotlivých štátov i medzinárodného, dobre známeho združenia, ktorého sídlo je v USA, ktorého činnosť je ale rozšírená na mnohé krajiny, vrátane samotného Ríma; je to Antidefamačná liga B´nai B´rith.
Ste tiež úzko spojení s komisiou pre náboženské vzťahy k židovstvu, ktorú práve pred 10 rokmi založil Pavol VI. s cieľom, aby podporila vzťahy medzi katolíckou cirkvou a židovským spoločenstvom, a síce v každej rovine záujmov, ktoré nám diktuje naša príslušná viera. Už samotná skutočnosť vašej návštevy, za ktorú vám ďakujem, je už sama o sebe dôkazom pre neustály rozvoj a prehlbovanie týchto vzťahov. Ak uvažujeme o minulosti, o rokoch pred II. vatikánskym koncilom a pred jeho vyhlásením „Nostra aetate“, a keď sa pokúšame vyjadriť prácu dosiaľ vykonanú, mám dojem, že Pán pre nás učinil „veľké veci“ (Lk 1:49). Sme preto pozvaní, aby sme sa zjednotili v úprimnom vďakyvzdaní Bohu. Úvodný verš 132. žalmu je tu na mieste: „Hľa, ako je to dobré a milé, keď bratia prebývajú pospolu!“ Skutočne, moji milí priatelia, ako som často od počiatku svojej duchovnej služby často hovoril ako nástupca Petra, rybára z Galileje, stretnutie medzi kresťanmi a židmi nie je stretnutím dvoch starých náboženstiev, z ktorých každé sleduje ďalej svoju cestu a v minulosti často poznalo ťažké a bolestné konflitky. Je to stretnutie medzi „bratmi“, dialóg medzi prvou a druhou časťou Biblie, ako som povedal zástupcom židovského spoločenstva v Nemecku v Mohúči (11.11.1980). A tak ako sa obe časti Biblie od seba vzájomne líšia, ale aj tak sú úzko spojené navzájom, tak je to i s židovským národom a katolíckou cirkvou... Toto vzájomné poznanie nám umožňuje objaviť ešte viac z toho, čo nás zjednocuje vo väčšej starostlivosti o ľudský rod, napr. v boji proti hladu, chudobe, diskriminácii, kdekoľvek existuje... Znovu vám ďakujem za to, že ste sem prišli, a za vašu angažovanosť v dialógu a cieli, ktorý sleduje. Oceňme to pred Bohom, Otcom nás všetkých.“ (Abbé Daniel de Roux, „Peter, miluješ ma?“)

Wojtyla o.i. očividne opomína fakt, že „Kto nemá Syna, nemá Boží život“ (1 Jn 5:12) a „Kto si nectí Syna, nectí si ani Otca“ (Jn 5:23). Z prejavu je tiež zrejmé, že Krista ani len nespomenul, nieto aby sa ešte týmto pohanom odvážil hlásať Evanjelium. Aj pre neho platí: „Ale toho, kto mňa zaprie pred ľuďmi, aj ja zapriem pred svojím Otcom“ (Mt 10:33).

Porovnajme Wojtylov prejav s príkazom neomylnej buly In Eminenty pápeža Klementa XII. z r.1738:

„...[sme] stanovili a rozhodli z plnosti apoštolskej moci, že práve tieto spoločnosti, spolky, jednoty, zhromaždenia, lóže a pokútne schôdzky slobodných murárov alebo akokoľvek inak nazývaných majú byť odsúdené a účasť na nich zakázaná, a preto ich tiež touto konštitúciou, ktorá nikdy nestratí platnosť, odsudzujeme a účasť na nich zakazujeme.
Preto tiež výslovne a pod záväzkom svätej poslušnosti nariaďujeme všetkým aj jednotlivým vieriacim, nech už sú akéhokoľvek stavu, hodnosti, postavenia, rádu a urodzenosti, či ide o laikov alebo duchovných... aby sa nikdo pod akoukoľvek zámienkou alebo predstieraným nádychom neodvážil alebo si nepredsavzal, že sa stane členom spomínaných spoločností slobodných murárov alebo ako inak sú nazývaní, alebo že ich bude šíriť, svoju priazeň im preukazovať alebo do svojich domov, bytov či kamkoľvek inam ich bude prijímať a skrývať, že dovolí, aby k nim bol pripočítavaný a s nimi spájaný, že sa účastní ich schôdzok alebo im poskytne možnosť a uľahčí, aby mohli byť niekam zvolaní; rovnako prikazujeme, aby im nik nebol naporúdzi alebo im inak neposkytoval akýmkoľvek spôsobom, verejne či tajne, priamo či nepriamo, sám o sebe či prostredníctvom iných radu, pomoc alebo svoju priazeň... a to pod trestom exkomunikácie vzťahujúcej sa na všetkých, ktorí konajú proti vyššie uvedeným zákazom; tento trest nadobúda automatickú platnosť bez akéhokoľvek vyhlásenia... Nikomu z ľudí teda nech nie je dovolené túto listinu, obsahujúcu Naše prehlásenie, odsúdenie, poverenie, zápoveď a zákaz porušovať alebo sa jej s neuváženou opovážlivosťou protiviť. Ak to niekto podnikne a opováži sa na to, nech vie, že na seba uvaluje hnev všemohúceho Boha a svätých apoštolov Petra a Pavla.“

Z tejto buly a z Wojtylovej verejnej a opakovanej priazne zástupcom slobodomurárskych lóží jasne vyplýva, že hlava Novej cirkvi si na seba privolala exkomunikáciu, ktorú môže sňať len pápež. Aj vzhľadom k týmto okolnostiam biskup Wojtyla nemohol byť pápežom.

Wojtylovu ústretovosť voči slobodomurárom dokazuje aj jeho Kódex kánonického práva z r.1983, kde sa už za členstvo v slobodomurárskych lóžach nehovorí o treste exkomunikáciou.

V decembri 1996 ponúkla talianská slobodomurárska lóža Veľkého orientu antipápežovi Jánovi Pavlovi II. svoje najvyššie ocenenie, rád Galileje, ako výraz vďaky za úsilie, ktoré spravil na podporu slobodmurárskych ideálov. Zástupca lóže povedal, že JP2 si zaslúžil vyznamenanie, lebo podporoval „hodnoty univerzálneho slobodomurárstva: bratstvo, úctu k dôstojnosti človeka a ducha tolerancie, ústredné body života pravých slobodomurárov.“ (The Remnant, 30.4.2000)

Podobných chvál sa od slobodomurárov ušlo aj Pavlovi VI. a Jánovi XXIII., ktorý bol s najväčšou pravdepodobnosťou ich členom.


 
Meno:
E-mail:
Web stránka:
Predmet:
Text správy:

Zadajte iniciály Pravého Spektra - PS:
(antispamová ochrana)
 
 

Upozornenie

Príspevky v diskusii k článku sú osobnými názormi jednotlivých čitateľov. Redakcia Pravého Spektra za ich obsah nenesie žiadnu zodpovednosť.

Diskusné príspevky, ktoré sú v rozpore so zákonom budú odstránené.

O problematických príspevkoch nám môžete dať vedieť e-mailom na adresu redakcie.

Copyright © 2001-2024 Pravé Spektrum, občianske združenie
Stránka používa redakčný a publikačný systém Metafox od Platon Group