ISSN 1335-8715

18-01-2007   Lukáš Krivošík   Slobodný trh   verzia pre tlač

Vzdelávacia revolúcia v rozvojovom svete

Od súkromných škôl v slumoch Afriky cez brazílske vzdelávacie reťazce až po indický „offshore tutoring“ – súkromný sektor v rozvojových krajinách prichádza s inovatívnymi vzdelávacími službami, ktoré by mohli pohnúť aj stojatými vodami školstva vyspelých krajín.

Reakcia na príspevok

RE: Opat trapny Lahvac
autor: Lahvac
pridané: 18-01-2007 20:26


Plagiatorstvom je aj pouzitie cudzich myslienok bez oznacenia ich autora.

To, ze si ich odpisal z roznych zdrojov nic nemeni na fakte, ze nic z toho nie je povodnym textom, kym clanok sa tak tvari.

"To avoid plagiarism, you must give credit whenever you use another person’s idea, opinion, or theory;
any facts, statistics, graphs, drawings—any pieces of information—that are not common knowledge;
quotations of another person’s actual spoken or written words; or paraphrase of another person’s spoken or written words."

To avoid plagiarism, you must give credit whenever you use
another person’s idea, opinion, or theory;
any facts, statistics, graphs, drawings—any pieces of information—that are not common knowledge;
quotations of another person’s actual spoken or written words; paraphrase of another person’s spoken or written words.
http://www.indiana.edu/~wts/pamphlets/plagiarism.shtm...

Neverim, ze clovek, ktroy studuje na dvoch vysokych skolach, aj ked slovenskych, toto nevie.

Hlavnu vycitku k tomu mam, ze vsetky zdoje su od Tooleyho, ktory sa vo veci zda...viac ako osobne zainteresovany. Nezda sa, zeby pouzival nejaku konzistentnu metodu vyskumu a navyse si myslim, ze sa nesnazi prist k pravde ale dokazat to, co si za pravdu urcil uz predtym, opat podla jazyka, selekcie zdrojov atd. Nemecky jazyk zial neovladam, neviem sa vyjadrit...

Prvou namietkou by bolo, ze Tooley sa zaobera vzdelavacim systemom v krajinach, kde statny vobec nefunguje. Ak by som uviedol analogiu, v dedine, kde miestny hasicsky zbor vobec neplni svoju funkciu nejaky amatersky hasici, co budu vedrami z vodou hasit poziare za pat korun od kazdeho obyvatela budu sice efektivnejsi ako statny poziarnici v danej oblasti ale v standardnych poziarnikov ako ich pozname dnes asi tazko budu moct nahradit. Tvoj clanok je o tom, ze ak stat nie je schopny zabezpecit ani zakladnu gramotnost, tak s podporou charity je mozne v drevenych budach nejak provizorne deti vzdelavat. To vsak nie je nas pripad.

2. Takyto system nie je nijak chraneny pred napriklad jihadistami, aby si v takychto skolach nevychovavali buducich samovrazednych atentatnikov....co sa inak v Afrike prave momentalne dost siri.
http://blog.reading.org/archives/002231.htm...

3. Vzdelanie nie je iba o mnozstve informacii ale aj o ziskavani schopnosti kreativne mysliet, racionalne triedit informacie, schopnosti zapojit sa do tymovej prace, pripadne tym riadit. Ti Indovia su fajn, ze za polovicu platu americkej upratovacky budu pisat tony kodu, kym neodpadnu zo stolicky a nenahradi ich dalsi z milionov indickych inzinierov ale pokial uz ide o nejake strategicke uvazovanie, obnovovanie produktu, manazment tymu su nepozitelni...


 
Meno:
E-mail:
Web stránka:
Predmet:
Text správy:

Zadajte iniciály Pravého Spektra - PS:
(antispamová ochrana)
 
 

Upozornenie

Príspevky v diskusii k článku sú osobnými názormi jednotlivých čitateľov. Redakcia Pravého Spektra za ich obsah nenesie žiadnu zodpovednosť.

Diskusné príspevky, ktoré sú v rozpore so zákonom budú odstránené.

O problematických príspevkoch nám môžete dať vedieť e-mailom na adresu redakcie.

Copyright © 2001-2024 Pravé Spektrum, občianske združenie
Stránka používa redakčný a publikačný systém Metafox od Platon Group