ISSN 1335-8715

29-12-2006   Lukáš Krivošík   Kultúrna vojna   verzia pre tlač

Kastílsky gavalier

Žijeme v zvláštnej dobe. V prostredí západnej civilizácie máme vo zvyku stále viac zapierať našu minulosť a sypať si bezdôvodne popol na hlavu. Z mužov ako Krištof Kolumbus, ktorí ju urobili veľkou, robíme zlosynov a naopak vyrábame hrdinov z negramotných domorodých náčelníkov, s kanibalskými sklonmi. V tomto smere je príjemným prekvapením historický román Aztécka perla, z pera bestsellerového autora Colina Falconera.

Reakcia na príspevok

RE: Trest Smrti -ZNOVA
autor: jg
pridané: 05-01-2007 15:59


Pocuvaj ty mamlas. Problem je prave, ze sa "obsirne" a mimoriadne hlupo vyjadrujes. Nauc sa vyjadrovat co najstrucnejsie a konzistentne. Ty ma poucuj o nezmyselnych spojeniach s tvojimi "rozmermi pravdy", subjektivnymi gebuzinami a podobnymi srackami.

Chujko, tvoj sused si objedna ochranku, ty sa "prizivujes" na z toho vytvoreneom bezpeci jeho okolia. Ma pravo ta nasilne orabovat? Je to prizivovanie? Ak to nie je a nema pravo ta orabovat, preco to ma pravo urobit stat? Obhajujes jasne svinstvo a moralny relativizmus ako vysity. V AK to prizivnictvo nie je. Ten to neriesi, ty kreten. A series si do huby. Precitaj si, co si napisal o moralnom relativizme.

A ty nepoucuj, kde mam co napisat, lebo zbytocnych pridavnych (ale aj podstatnych) mien som sa od teba nacital viac nez dost. Ty si tu jednom kuse mlel o subjektivnosti, tak to pre istotu pouzivam na jasne oddelenie. Okrem toho pojem "objektivna pravda" je dobry aj na zdoraznenie faktu, ze v tych pripadoch vieme o pravde za akychkolvek okolnosti pri splneni univerzalnych kriterii logiky jednoznacne rozhodnut. Vo vacsine pripadov totiz vobec o pravde rozhodnut nevieme. Univerzalne kriteria logiky nie su objektivne? To ze ich niekto (subjekt) vymyslel ich nerobi subjektivne. Tautologie su absolutne pravdy nech ich vyslovi a interpretuje hocikto, kdekolvek a kedykolvek. Dokaz opak. Skus ukazat nejaky "rozmer subjektivity" alebo podobnu sracku, ked tautologia nebude pravdiva. Smelo do toho, taraj.

Ty to samozrejme mozes tvrdit (ze demkracia neinicializuje nasilie proti tym, ktori nasilie neinicializuju), ale to znamena akurat to, ze ze klames a hovoris nepravdu. Ten vyrok, co som povedal ja je objektivne pravdivy, nech ho povie ktokolvek kedykolvek a naopak ti, ktori povedia jeho negaciu hovori objektivnu nepravdu. Ale to by si ty dementny idiot musel vediet co je to negacia, vsakze.

A k tomu nepotrebujeme nejake "hodnotove sudy", ale uplne postaci definicia nasilia, ty jelito a fakty z reality, ktore tej definici zodpovedaju. Ale zjavne mas problemy s trivialnymi definiciami nasilia a inicializacie.

Samozrejme, ak ty budes subjektivne tvrdit, ked niekomu, kto doslova nic nerobi rozbijes hlavu zeleznou tycou, ze to nie je "nasilie" ale "superbykovina obojstranna", lebo ty mas inu definiciu pre slovo "nasilie", tak skratka pouzivame iny jazyk, ktory moze byt subjektivny. Ale ak pouzivame rovnaky jazyk s rovnakymi definiciami, tak je ten vyrok pravdivy. Vsak skus povedat svoju definiciu nasilia a hned uvidime, ako sa budes beznadejne krutit v "moralnom relativizme", aby si sa tej "objektivnej pravde" vyhol. Ale najprv skus "subjektivne" vyvratit nejaku tautologiu. To bude zujimavejsie, ty priblbly trtko.


 
Meno:
E-mail:
Web stránka:
Predmet:
Text správy:

Zadajte iniciály Pravého Spektra - PS:
(antispamová ochrana)
 
 

Upozornenie

Príspevky v diskusii k článku sú osobnými názormi jednotlivých čitateľov. Redakcia Pravého Spektra za ich obsah nenesie žiadnu zodpovednosť.

Diskusné príspevky, ktoré sú v rozpore so zákonom budú odstránené.

O problematických príspevkoch nám môžete dať vedieť e-mailom na adresu redakcie.

Copyright © 2001-2024 Pravé Spektrum, občianske združenie
Stránka používa redakčný a publikačný systém Metafox od Platon Group