ISSN 1335-8715

21-12-2006   Mária Pešeková   EUtópia   verzia pre tlač

Vraždy cti

Radikalizmus podľa mňa v sebe nemusí implikovať nutne niečo zlé. Radikálnosť hovorí len o vymykaní sa priemeru, nie o morálnej hodnote. Ak je samotný priemer zlý, potom tie najlepšie snahy a činnosti sú zároveň najradikálnejšími. Trvanie na kresťanských hodnotách v západnej Európe sa dnes javí ako radikálne, pretože väčšina ľudí Západu sa svojich koreňov dobrovoľne vzdáva. Naopak, v islamskom svete je tendencia opačná, snahy smerujú k čo najtesnejšiemu spojeniu štátu/spoločnosti s náboženstvom.

Reakcia na príspevok

RE: rubrika
autor: tato
pridané: 23-12-2006 16:59


" a pokora voci tomu faktu v mojich prispevkoch je.(dufam) "

Potom je mozne , ze si predstavujeme vcitenie kazdy (z nas dvoch) inak .

" Verejne popravy, formy trestov, postavenie zien, postavenie casti obyvatelstva(od otrokarstva az po feudalny status),nabozenska neznasanlivost atd."

Bez tej zatvorky by som bol presvedceny , ze hovoris o 20. storoci . To akoze dnes uz nie su verejne popravy ? Tresty ? Miesto dymu plyn ? Miesto sekery elektricke kreslo ? Postavenie zien ? Nebolo to u nas co sa zenam nariadilo, aby odisli od kolisky k strojom ? Nabozenska neznasanlivost ? Do dnes si pamatam ako sudruzka ucitelka s ohnom v hlase preklinala Vatikan a kricala : " Ako je mozne , ze na konci 20. storocia este niekto chodi do kostola ?! "
Nechcem zlahcovat ziadne utrpenie nikoho ani vtedy ani dnes . Vdaka Bohu sa podarilo v mnohom a mnohym pomoct od chorob, cholery, moru, tyfus.... Tak ako my prezivame dnes zlatu eru blahobytu, tak nasi predkovia
mali tiez zlate obdobia hojnosti . Tak isto naopak . Tak isto ako boli kedysi obdobia stradania,, hladomorov , vojen, vzbur a rebelii, tak aj v nedavnej historii sme mali (nasi rodicia a prarodicia) moznost to pocitit .

" cim to chces merat, cim merias to, ktory suseda povazujes za vacsieho poctivca, zodpovednejsieho rodica atd.? "

Ja to chcem merat ?

" toho, co sa dieta musi naucit nad ramec zakladnej gramotnosti a to si uz zrejme uvedomovali aj ti dvaja panovnici, ktorych spominame."

Nie som presvedceny, ze o toto im islo predovsetkym .

" . A zase este si neodpustim dodat, ze za nabozensku neznasanlivost sa vydaval aj odpor voci tzv. "vyhrade svedomia" a vzdy je dobrych argumentom pri ambiciach vnutit nabozenstvo a dosah institucii spatych s nabozenstvom do zivota tych, ktori, ho vo svojich zivotoch nepotrebuju "

Podobne, ako sa oznacuje, ak rodicia chcu nabozensku vychovu tak su netolerantni ak ju nebudu mat mimo vyucovanie . A este si tiez neodpustim, mnohi vidia vnucovanie tam kde nie je , respektive tam kde je skor ako obrana nez nejake vnucovanie .


 
Meno:
E-mail:
Web stránka:
Predmet:
Text správy:

Zadajte iniciály Pravého Spektra - PS:
(antispamová ochrana)
 
 

Upozornenie

Príspevky v diskusii k článku sú osobnými názormi jednotlivých čitateľov. Redakcia Pravého Spektra za ich obsah nenesie žiadnu zodpovednosť.

Diskusné príspevky, ktoré sú v rozpore so zákonom budú odstránené.

O problematických príspevkoch nám môžete dať vedieť e-mailom na adresu redakcie.

Copyright © 2001-2024 Pravé Spektrum, občianske združenie
Stránka používa redakčný a publikačný systém Metafox od Platon Group