ISSN 1335-8715

21-12-2006   Mária Pešeková   EUtópia   verzia pre tlač

Vraždy cti

Radikalizmus podľa mňa v sebe nemusí implikovať nutne niečo zlé. Radikálnosť hovorí len o vymykaní sa priemeru, nie o morálnej hodnote. Ak je samotný priemer zlý, potom tie najlepšie snahy a činnosti sú zároveň najradikálnejšími. Trvanie na kresťanských hodnotách v západnej Európe sa dnes javí ako radikálne, pretože väčšina ľudí Západu sa svojich koreňov dobrovoľne vzdáva. Naopak, v islamskom svete je tendencia opačná, snahy smerujú k čo najtesnejšiemu spojeniu štátu/spoločnosti s náboženstvom.

Reakcia na príspevok

RE: rubrika
autor: D
pridané: 23-12-2006 11:24


"To by bolo v poriadku, ak by to bolo aj citit z prispevkov "
Povedal som tazke, nie v urcitej miere nemozne a pokora voci tomu faktu v mojich prispevkoch je.(dufam)

"Neviem presne o kolko viac, cim ju merias ? Poctom zivotov ? Poctom zraneni ?"
Nemeriam, je to nesumeratelne v takomto zmysle. Verejne popravy, formy trestov, postavenie zien, postavenie casti obyvatelstva(od otrokarstva az po feudalny status),nabozenska neznasanlivost atd.

"Samozrejme, co hned nezabudnes spochybnit"
Nezabudnem spochybnit snahu idealizovat ten prinos a snahu vytvarat nejaky determinizmus medzi moralkou a krestnastvom. A navyse je stale problem v tom, ze "krestanske" doktriny mali v priebehu vekov tolko interpretacii a tolko praktickych implementacii a vzdy ked sa zacne na to upozornovat, tak zdvihne odpor, ktory zacne sa argumentovat nie tym, ake to bolo, ale ake to malo byt.

"na druhej strane, mozem preukazat, ze postavenie zeny a pohlad na zeny"
Hovoril som o Grecku...cim to chces merat, cim merias to, ktory suseda povazujes za vacsieho poctivca, zodpovednejsieho rodica atd.?

"Ved ano, myslim, ze pred vyse roka som Ti pisal ze s Jozkom II. zavadzali povinne skolstvo ."
Sorry, tak to som si uz nepamatal ;-) Inak ja som nikdy komunitne skolstvo nespochybnoval, spochybnil som ho vo vztahu ku dnesnej dobe, toho, co sa dieta musi naucit nad ramec zakladnej gramotnosti a to si uz zrejme uvedomovali aj ti dvaja panovnici, ktorych spominame.

"nabozenskuneznasanlivost skor citit z uplne inych koncin"
Su dve roviny - nabozensky podmiena neznasanlivost, to je tento pripad a potom ta, ktoru spominas. Obe su rovnako skodlive a nebezpecne. A zase este si neodpustim dodat, ze za nabozensku neznasanlivost sa vydaval aj odpor voci tzv. "vyhrade svedomia" a vzdy je dobrych argumentom pri ambiciach vnutit nabozenstvo a dosah institucii spatych s nabozenstvom do zivota tych, ktori, ho vo svojich zivotoch nepotrebuju.


 
Meno:
E-mail:
Web stránka:
Predmet:
Text správy:

Zadajte iniciály Pravého Spektra - PS:
(antispamová ochrana)
 
 

Upozornenie

Príspevky v diskusii k článku sú osobnými názormi jednotlivých čitateľov. Redakcia Pravého Spektra za ich obsah nenesie žiadnu zodpovednosť.

Diskusné príspevky, ktoré sú v rozpore so zákonom budú odstránené.

O problematických príspevkoch nám môžete dať vedieť e-mailom na adresu redakcie.

Copyright © 2001-2024 Pravé Spektrum, občianske združenie
Stránka používa redakčný a publikačný systém Metafox od Platon Group