ISSN 1335-8715

08-11-2006   Peter Frišo   Kultúrna vojna   verzia pre tlač

Eurofeministky na Slovensku

Desiateho októbra 2006 navštívil Slovensko výbor Európskeho parlamentu pre práva žien a rodovú rovnosť pod vedením slovenskej kresťanskej demokratky Anny Záborskej. Výbor, ktorého jedinou zmysluplnou činnosťou môže byť jeho zánik, prezentoval tradičné protiskutočnostné snahy postaviť sa proti stvoriteľskému dielu Boha, a toto naprávať podľa šablón pomýlených feministických teórií.

Reakcia na príspevok

RE: k liberalizmu :
autor: D
pridané: 22-11-2006 2:41


"Anarchokapitalizmus je zalozeny na sukromnom vlastnictve."
Predstava anarchokapitalizmu je zalozena na sukromnom vlastnictve resp. takom usporiadani vzathov v ramci ktoreho by nejako zahadne nevznikali koflikty ohladom vlastnictva a uplatnovania vlastnickych prav.
Uz tu je utopisticky predpoklad. Dalej to potvrdzujes aj sam - "podmienenene organizacnym a technologickym vyvojovym stupnom spolocnosti", co zase vo mne evokuje, nozaj si nemozem pomoct, slovnik marxistu.
Inak povedane, nehovoris o sucastnej spolocnosti ale o stavia predpoklad nejakeho hypotetickeho "technologickeho vyvojoveho stupna spolocnosti".

"Nielen to, sukromne vlastnictvo je emergnentou vlastnostou ludskeho spolocenstva"
Toto je laicky povedane, lebo je to metafora. To v zatvorke je uchopitelne. A ake ine vztahy vznikaju na zaklade zasahov z vonku a co by malo byt tym zasahom? Bozia ruka?
OK. A teraz ked sa mam vratit ku starsiemu sporu a mojmu tvrdeniu, resp. jeho podstatnej casti, ktora sa ti nepacila, ze vlastnictvo je usporiadanim vztahov medzi jednotlivcami?
"Vznikaju same" - co to znamena? Znamena to to, ze ludia sami zacinaju vymedzovat vztah ku urcitym veciam, definovat pravidla, vymedzovat vztahy. A ci sa tieto pravidla premiernu do socializacie, existuju len v podobe nepisanych zakonov alebo zakonov pisanych stale su to len pravidla.
Aj vo feudalizme existoval pojem vlastnictva, tiez tam bol zaklad v nepisanych zakonoch, ktore sa neskor kodifikovali. Ale to este o charaktere vlastnickych vztahov a o tom, co su dobre alebo nie, nic nehovori. Keby to tak bolo, nikdy by sa asi neobjavil ziaden Locke, od ktoreho si pozicali jeho uz davno prezite filozoficke predstavy Rothbarda a Hoppeho, ktore ale povodne znamenali pociatok (pozitivnej) revolucie vlastnickych vztahoch a v ich vymedzeni.

"Velmi jednoduchy test, ci je ideologia utopicka, sa da spravit prave analyzou procesov. Ked sa opiera o procesy neexistujuce alebo nefungujuce, tak je utopicka."
Myslim, ze takto by sa dal rovnako dobre ustat aj komunizmus. Vyplynie to z dalsieho tvrdenia na margo tej "emergencie".

Tam, kde sa spontanne dodrziava sukromne vlastnictvo, kde ludia respektuju sponatanne "zasluhovost" niekoho na niecom, tam pojem vlastnictva, jeho zmysel, zanika.
Len tam, kde sa "vedie" diskusia/spory o tom, za akych okolnosti sa s cim moze niekto vyhradne alebo menej vyhradne nakladat, kde je sa posudzuje ci doslo ku naplneniu alebo poruseniu tychto "pravidiel", ma ten pojem vlastnictva zmysel a bude existovat, bude sa pouzivat. Pretoze prave to je obsahom slova vlastnictvo, tak ako ho bezne pouzivame a chapeme, nie tie umele Locekove predstavy.
Preto neexistoval a neexistuje v najprimitivnejsich spolocnostiach a ziadna "emergetnost" akoby nejaka tajomna sila za tym nie je.


 
Meno:
E-mail:
Web stránka:
Predmet:
Text správy:

Zadajte iniciály Pravého Spektra - PS:
(antispamová ochrana)
 
 

Upozornenie

Príspevky v diskusii k článku sú osobnými názormi jednotlivých čitateľov. Redakcia Pravého Spektra za ich obsah nenesie žiadnu zodpovednosť.

Diskusné príspevky, ktoré sú v rozpore so zákonom budú odstránené.

O problematických príspevkoch nám môžete dať vedieť e-mailom na adresu redakcie.

Copyright © 2001-2024 Pravé Spektrum, občianske združenie
Stránka používa redakčný a publikačný systém Metafox od Platon Group