ISSN 1335-8715

28-10-2004   Jaroslav Daniška   EUtópia   verzia pre tlač

Turecku treba povedať NIE

Turecko je krásna krajina plná starých a nádherných pamiatok. Na jej území sa odohrali bezpočty mýtov, legiend, či skutočných antických, kresťanských, byzantínskych alebo križiackych príbehov.

Reakcia na príspevok

RE: pre Dewey- a
autor: Dewey
pridané: 29-10-2004 14:17


Zisti si najprv co znamena "socializmus." Precitaj si co som formuloval pri teme "prerozdelovanie", precitaj si o ake ideove zdroje sa opieram. Miesto prazdnych kecov dokaz, preco a ako to je nezlucitelne s klasickym liberalizmom. Otazku spravodlivosti nikto nespochybnoval(okrem Hayeka a panov z nadacii). Ak spominas romantizovanu verziu Janosika, tak zrejme neexistoval na zemi liberal, ktory by bol schopny akceptovat vykoristovanie - kradez. Netrvdim, ze by ich odpovedou bolo nabadanie k protilupezi, ale skor hladanie takeho systemu, kde by bola spravodlivost zarucena a prirodzene vlastnictvo ochranene. Kedze feudalny stat bol prostriedok tych, ktorych sa snazil olupit romanticky janosik a isiel, proti tym, ktory boli olupovani a ktorym janosik rozdaval, da sa, pri troche obrazotvornosti povedat, ze cele liberalne hnutie bolo v tych casoch Janosikom. Nesnazili sa vsak davat zadarmo, ale vytvorit priestor na to, aby sa sebarealizaciou clovek mohol slobodne zivit, aby mohol sluzit inym a mat z toho prospech.
Prave tam smerovala tak Lockova koncepcia vlastnictva, ktoru odvadzal od vlastnictva svojho tela(a uz vtedy bola z liberalnych pozicii spochybnena, hoci Lockove ciele napadane urcite neboli) a neskorsia doktrina, ktora vlastnictvo odvadzala od prace.
Rozhodne boli proti takemu statu. Cim menej moci v rukach aristokracie, cim menej dosahu na ovladanych, tym lepsie. Logicke. Stat bol podriadeni len svojvoli malej skupiny vyvolenych. Nepoznali moderny demokraticky stat. Tam kde tento problem riesit nemuseli, resp. bol menej badatelny, sa formovali uz skor idealy demokracie, ktore boli inspiraciou pre dalsie krajiny a hlboke spolocenske zmeny.
Kdeze su liberalne ciele v rukach anarchokapitalistov?

Boli to prakticky ludia a ludia citlivi na surovosti vonkajsie sveta. V casoch rodiaceho sa zmykania, davno pred Marxom, vystupoval voci surovostiam, ktore prinasa priemyselna revolucia, Smith. Neskor uz vcase zuriacej revolucie to urobil minimalne J.S.Mill, Bastiat, Cobden ...
Kdeze je liberalne citenie v rukach anarchokapitalistov?

Ak to slovo straca vahu a obsah, tak len vdaka tym, co maju chut vela rozpravat ale nemaju chut ani citat ani argumentovat. Preco aj, na liberalizmus sa odvolavaju z dvoch dovodov. Aby vdaka vytrhaniu myslienok tak z historickeho ako i filozofickeho kontextu vyrobili z liberalizmu novu totalitaristicku obludu. Hayek a Nozick mali k tomu este stale urcite daleko.
Co vsak vyrabaju chlapci indokrinovani kecmi z pod roznych nadacii, skutocne v zvratenosti nema daleko ucebnicovemu aj politickemu marx-leninizmu z pred 89teho.

Apropo socializmus, co tak sa na to pozriet z druhej strany. Co by asi tak socialisti povedali na moje nazory. Ja to viem. Hadaj!


 
Meno:
E-mail:
Web stránka:
Predmet:
Text správy:

Zadajte iniciály Pravého Spektra - PS:
(antispamová ochrana)
 
 

Upozornenie

Príspevky v diskusii k článku sú osobnými názormi jednotlivých čitateľov. Redakcia Pravého Spektra za ich obsah nenesie žiadnu zodpovednosť.

Diskusné príspevky, ktoré sú v rozpore so zákonom budú odstránené.

O problematických príspevkoch nám môžete dať vedieť e-mailom na adresu redakcie.

Copyright © 2001-2024 Pravé Spektrum, občianske združenie
Stránka používa redakčný a publikačný systém Metafox od Platon Group