ISSN 1335-8715

06-07-2004   Peter Frišo   EUtópia   verzia pre tlač

Prečo sa Marek Hrubčo mýli

Článok Mareka Hrubča Euroskepticizmus ako kontrakultúra som začal čítať s veľkým očakávaním. Zarazilo ma už samotné označenie „kontrakultúra“, ktoré autor používa svojsky. Čo ňou myslí? A čo je potom oná „oficiálna kultúra“, voči ktorej sme kontra?

Reakcia na príspevok

RE: Vietor slov Petra Friša
autor: Marek Hrubčo
e-mail: hrubco@pobox.sk
pridané: 09-07-2004 12:29


1. ide o logický omyl: meníte predmet, už nehovoríme o veci, ale o mne, o vás, kto čo nechápe, cíti atď.
2. nech sa páči
3. ja si svoju vlastnú nevedomosť na rozdiel od vás uvedomujem; to je to prvé na čo by mysliaci človek mal prísť
4. skrátka máte na to obmedzený pohľad, v poriadku, ponechajte si ho, ešte chvíľu
5. podľa môjho názoru podceňujete vznik konfliktov v Európe, mňa trápia viac
6. aspoň v niečom sa zhodneme, prosperita je ale podľa mňa legitímnym zámerom politiky
7. USA je dominantné, ale dokedy. Inak teraz ma napadá, je to trochu od veci, terorizmus môže byť začiatkom konca tejto dominancie. Aj Rím padol, aj Scarsdale padne, alebo ako to bolo. Tieto garancie ani vám nemôžu nemôžu stačiť. Zbližovanie, spájanie, integratio nič nepokazí, na žiadnej úrovni.
8. áno snažím sa mať vlastný postoj, mám to teda o čosi ťažšie. Hmm, Voegelin, možno bol, ale ak, tak je jedným z mnohých. Čo je ale podľa vás múdrosť?
9. ďakujem za výklad k Focaultovi. Vaše analógie (vrátane tejto) sú všetky "samozrejme" bezchybné a správne. Ja analógie používam ako vyjadrovací prostriedok, aby čitateľ pochopil odkaz.
10. môžu to mať niekde v stanovách, neviem; v každom prípade sa dnes viac nosí dekonštrukcia než tvorba; ja som v euroskeptických článkoch to druhé nikdy nepostrehol; a vlastne ani u novinárov všeobecne
11. škoda, že som sa nedozvedel odpoveď na moju otázku, čo to je spudaios. Viete, ono to dá dosť zabrať naučiť sa grécky a nájsť si to. Ak, tak kde v Aristotelovi poetike, metafyzike, etike nikomachovej? Dúfam, že ovládate pojmy, ktoré používate. Mojim cieľom nie je ohurovanie čitateľa. Nemá to význam a trvalo by to iba chvíľku, tak ako teraz to vaše.
12. nemyslím, že moja analógia bola primitívna; jej odkaz ste, zdá sa, pochopili. o to išlo. splnila účel.
13. Nestratil. Nebol taký zlý ujo, čo nadával na kresťanov, ako ho chcete vidieť. Nietszsche stratil vieru v predstavy boha ktoré vtedy (po Kantovi) prevažovali. Šialenec? Tento váš súd by som si ja nedovolil. Jedine ak by som bol presvedčený, že moja predstava = pravda. A to je vylúčené. (ak si to myslíte o sebe, tú vašu detskú kvázivieru v boha raz stratíte; a bude to dobrý krok). Nezabudnite, sme veriaci, nie vediaci. Opatrne s tými pojmami. Podľa mňa takí ako vy iba kazia obraz kresťanstva, a potom ho ľudia celkom neoprávnene odmietajú.
14. to je iba vaša alebo možno Voegelinova doktrína. Osvietenecká kúra pomohla kresťanstvu pochopiť, aké nemá byť.
15. ale to azda nie, za názor odsudzovať ľudí? To sú predsa totalitné praktiky. jednoducho tomu čo ste napísali neverím.
16. nepovažujem vymedzovať sa za konzervatívca za potrebné. Možno preto, že nie som novinár, ktorý by inak nemal čo písať.

Apropos, ten názov článku tam kľudne nechajte svietiť, nemám s tým problém. Už v ňom súdny človek vidí, že článok hovorí skôr o autorovi než o predmete polemiky. Pravé spektrum a ODM takých ľudí potrebuje: sú efektívni v politike.

-A čo pravda?
-Čo tam po pravde.

Tešilo ma.


 
Meno:
E-mail:
Web stránka:
Predmet:
Text správy:

Zadajte iniciály Pravého Spektra - PS:
(antispamová ochrana)
 
 

Upozornenie

Príspevky v diskusii k článku sú osobnými názormi jednotlivých čitateľov. Redakcia Pravého Spektra za ich obsah nenesie žiadnu zodpovednosť.

Diskusné príspevky, ktoré sú v rozpore so zákonom budú odstránené.

O problematických príspevkoch nám môžete dať vedieť e-mailom na adresu redakcie.

Copyright © 2001-2021 Pravé Spektrum, občianske združenie
Stránka používa redakčný a publikačný systém Metafox od Platon Group