ISSN 1335-8715

09-04-2006   redakcia   Akcie   verzia pre tlač

Článok sa v tejto sekcii nenachádza

Reakcia na príspevok

RE: Evolucia v rozhrani?
autor: D
pridané: 10-04-2006 21:28


"Ale preco by slobodny trh nemohol priniest firmu, zaoberajucu sa psychologickym testovanim ziakov, aby sa zistilo, v ktorej oblasti inteligencie ma dieta potencial. A na zaklade takehoto testovania by sa mohli sit pre studentov vzdelavacie programy na mieru."
Sukromne skoly dnes existuju, o monopole nemoze byt ani rec. Dokonca jednotlive statne skoly su existencne zavisle od poctu ziakov.

Preco taku firmu nepriniesol trh dnes, ved mnohych rodicov by zaiste zaujimalo, v com je ich dieta najnadanejsie a do coho investovat, na aku skolu ho naviest. Zaiste take nieco existuje, minimalne psychlogovia s podobnou specializaciou. Napriek tomu sa problem nestiera. Nie len to, na co ma dieta nadanie, ale aj to, co dieta naplna je dolezite. A to sa detskom veku meni pomerne rychlo.
Cize sitie na mieru a prilisna specializacia dietata moze byt dietatu na skodu. Predstav si informatika, ked ich je tu tolko, ktory sa zaobera lexikalnou analyzou jazyka. Ak si povie, ze literatura a studium jazyka mu je na nic, tak nielenze bude mat problem s gramatikou alebo na takuto ulohu nebude pripraveny.(mozno sa da najst lepsi priklad)

"Ja nohevorim, ze matematika nema byt vobec, ale bavme sa o hlbke."
Jasne, to je uz samozrejme ina rovina problemu. No dobre, bavme sa teda. Neviem ako je to presne na gymnaziach teraz, ale mam pocit, ze moznosti specializacie su ovela dalej ako v minulosti a viaze sa to na volbu maturitneho predmetu.

"To je problem centralneho planovania v skolstve a neexistencie vzdelavacieho trhu."
A ako myslis, ze by ina skola pripravila deti? Pripravovala by ich na jeden konkretny test na jednu vysoku skolu, ktoru si vyberu v 14tich?
Jednoducho a to si prosim uvedom, tie prijimacie pohovory su velmi specificke. Myslim, ze na pravo sa memoruju stovky otazok a vysledne vyberaju jednu z niekolkych moznosti. Je to sposob ako urobit jednoducho a transparetne selekciu, ale dovolim si zapochybovat, ci to odraza viac, ako schopnost natlacit do hlavy stovky otazok a mozno odhodlanie to podstupit. Aky zmysel by malo, keby sa ich deti ucili resp. ich memorovali od prveho rocnika? A co ked v poslednom rocniku prehodnoti dieta zaujmy, nebude chiet ist na pravo A ale B kde je system prijimania pripadne struktura otazok trochu ina, alebo sa rozhodne pre uplne iny obor(napr. novy,novovzniknuty)?
Nikto nepredpisuje VS ako maju prijimacky vyzerat, je to autonomne rozhodnutie kazdej z VS. Takze v tomto smere sa ziadne centralne planovanie nekona.
A z osobnej skusenosti ti mozem povedat, ze ked sa zamyslim na tym, ako mi pomohlo v zivote aj to, co som vnimal na pol ucha a povazoval za zbytocne...
cim nechcem povedat, ze nie je priestor pre prehodnocvanie obsahu a formy vyuky.
Dalej by urcite pomohlo menej prekazok pri volbe ucitela/skoly uz na nizsej urovni.


 
Meno:
E-mail:
Web stránka:
Predmet:
Text správy:

Zadajte iniciály Pravého Spektra - PS:
(antispamová ochrana)
 
 

Upozornenie

Príspevky v diskusii k článku sú osobnými názormi jednotlivých čitateľov. Redakcia Pravého Spektra za ich obsah nenesie žiadnu zodpovednosť.

Diskusné príspevky, ktoré sú v rozpore so zákonom budú odstránené.

O problematických príspevkoch nám môžete dať vedieť e-mailom na adresu redakcie.

Copyright © 2001-2025 Pravé Spektrum, občianske združenie
Stránka používa redakčný a publikačný systém Metafox od Platon Group