ISSN 1335-8715

09-04-2006   redakcia   Akcie   verzia pre tlač

Článok sa v tejto sekcii nenachádza

Reakcia na príspevok

RE: prirodne vedy
autor: Jan Gonda
e-mail: janygonda@recesia.sk
webstránka: http://www.recesia.sk
pridané: 10-04-2006 0:39


"prakticky priklad na skole A by bola anglistina 10x tahsia ako na skole B, kedze stat by neurcoval podmienky, tak obaja studenti by mali diplom rovnocenny- az pokym by sa nezistilo ze niekde je lepsia a niekde horsia AJ
proste pre prax musia byt stanovene nejake podmienky- obdobny mas priklad akreditacne komisie- proste nestaci na to aby vznikla univerzita alebo odbor len vola zopar ludi- musia byt splnene podmienky- musi byt splnene co sa ma ucit
mozno to nie je najspravodlivejsie ale je to najrealnejsie- vyznieva to trochu cinicky:)"

Ceny by dokonale sublimovali posolstvo akreditacie. A mohli by tak vzniknut "znackove" univerzity ako su dnes "znackove" firmy roznych odnozi.
Inac nemoze vzniknut konkurencia - sukromne skoly nemozu studentov nalakat na svoj vlastny program. O tom nemoze rozhodovat nejaky zakomplexovany uradnik, ktoremu sa nesplnil detsky sen - byt hasicom v byte Paris Hiltnovej, ale realne trzne prostredie s CENAMI

"povinna statna dochadzka sa naramne osvecila: mozno si to neuvedomujes ale realna gramotnost v sucasnopsti moze byt 90 percent- volakedy bola realna negramotnost take iste percento:)"

Toto nie je neudrzatelny nazor. Moj protiargument:
"Po jedenástich rokoch povinnej školskej dochádzky vo vyspelých krajinách, má mnoho ľudí problém vysporiadať sa s bežnými požiadavkami každodenného života, ako je čítanie a počítanie. Podľa oficiálnych štatistických údajov priznalo v Británii obtiaže s písaním a hláskovaním slov 40 % dvadsaťjedenročných obyvateľov, takmer 30 % priznalo problémy s počtami a 20 % má problémy s čítaním a písaním. K podobným výsledkom (uvedeným v časopise Terra Libera) dospel i nedávno prevádzaný prieskum v Kanade, Nemecku, Holandsku, Poľsku, Švajčiarsku a Spojených štátoch – teda v štátoch s povinným systémom všeobecného vzdelávania.

Vlády však boli neúspešné aj v otázka všeobecnosti vzdelania, keď napr. v Amerike je v priemere 10% študentov neprítomných, v Británii chodí viac než 30% poza školu. Zatiaľ čo u súkromných škôl sa podobné problémy takmer nevyskytujú. Postačí, ak zoberieme do úvahy, že pred zavedením Foresterovho zákona v roku 1870 - povinného štátneho vzdelávacieho systému v Anglicku, bola miera gramotnosti viac než 90%-ná.

Tvrdenie o splnení primárnych predsavzatí štátnej mašinérie na vzdelanie je teda populistické. Naopak, v období priemyselnej revolúcie, v krajinách, kde nebola uzákonená povinná školská dochádzka, ľudia dobrovoľne vzdelanie vyhľadávali. Počty žiakov v anglických školách sa zvyšovali, až v roku 1851 dosiahli, podľa údajov zo sčítania ľudu, hodnoty 2 144 278 žiakov denného štúdia, z nich cez 85 % bolo v školách súkromných, resp. školách, ktorých príjmy sa skladali výhradne zo školného."

A takztiez je odvazne tvrdenie, ze statne skoly maju dobre vysledky, ak plodia byrokratov, parazitov, nezamestnanych a vobec ludi, ktori nie su chopni uspokojovat potreby ludi na trhu. A teda aj socialistov!

takze bacha na slova;)


 
Meno:
E-mail:
Web stránka:
Predmet:
Text správy:

Zadajte iniciály Pravého Spektra - PS:
(antispamová ochrana)
 
 

Upozornenie

Príspevky v diskusii k článku sú osobnými názormi jednotlivých čitateľov. Redakcia Pravého Spektra za ich obsah nenesie žiadnu zodpovednosť.

Diskusné príspevky, ktoré sú v rozpore so zákonom budú odstránené.

O problematických príspevkoch nám môžete dať vedieť e-mailom na adresu redakcie.

Copyright © 2001-2025 Pravé Spektrum, občianske združenie
Stránka používa redakčný a publikačný systém Metafox od Platon Group