ISSN 1335-8715

20-09-2005   Lukáš Krivošík   Slovenská otázka   verzia pre tlač

POHĽAD DO PLYTČÍN SLOVÁKOVEJ DUŠE

Na Slovensku existuje voličská väčšina, ktorá sa dá označiť ako nacionálno-socialistická. Aký je jej pôvod, myšlienkové vzorce a následky jej existencie pre Slovensko? A ako túto väčšinu eliminovať? Ide o neskrátenú verziu článku, ktorý vyšiel v časopise .týždeň.

Reakcia na príspevok

RE: Dobre som sa pobavil
autor: Martin Hanus
pridané: 21-09-2005 16:31


Vobec nechapem, ako mozete od katolickej cirkvi, ktorej (aspon predpokladam) nie ste clenom, vyzadovat to iste, co vyzadujete od statu. To je pre mna uplne nepochopitelne. Mna napriklad vobec nezaujimaju stanovy Zdruzenia zahradkarov.

Dalsia vec: ignorujete poslanie Cirkvi´sirit Jezisove evanjelium v pravej podobe, na co - ako veria katolici - si ju vyvolil sam Jezis a riadi ju Duch svaty. Vy tomu nemusite verit, dokonca sa tomu mozete pokojne vysmievat, ale ziadat od katolikov decentralizaciu je asi rovnako zmysluplne ako ziadat od ateistu, aby ostal ateistom, ale sucasne uznal bozskost papeza.
Peter, v pripade katolikov je viera spojena s ich cirkvou ako instituciou, ak by to tak nebolo, katolici by boli protestantmi.

A po tretie: stale sa tu porovnava, ktora cirkev ci denominacia je viac "pro-market", a teda coolovejsia. Ako keby boli cirkvi politicke strany s ekonomickym programom, jedni obhajovali rovnu dan, ini progresivnu dan atd..., a najlepsia cirkev je ta, ktora ponukne klasicky liberalny program. Odpustite cirkvi, ale toto nie je v jej popise prace. Z pohladu vecnosti je tento spor napokon aj smiesny. Pre krestanstvo je vsak klucivy jednotlivec, ktory je vecny, nie akysi stat, ktory je cisto pozemsky a chvilkovy. Krestania, ktori zbozstuju stat - co sa moze stat rovnako protestantom ako aj katolikom (nasi ludaci) - a jeho zakony kladu nad svedomie jednotlivca su ti najtvrdsi heretici. Kedze v centre krestanstva je jednotlivec, jeho vztah s Bohom, jeho mravnost a dostojnost a vlastna zodpovednost, je jasne, ze voci socialnemu statu musi byt cirkev podozrievava - encyklika Jana Pavla II. Centesimus annus je tvrdou kritikou socialneho statu, teda zbozsteneho statu, no rovnako aj ludi, ktori nechapu trh ako prilezitost, ale klanaju sa mu ako bozikovi. Cirkev preto, aby si zachovala zmysel pre najvyssie veci, musi byt kriticka voci socializmu, ale aj k postmodernemu materializmu -- co nie je utok na slobodny trh, len mnohi liberali to tak chapu...


 
Meno:
E-mail:
Web stránka:
Predmet:
Text správy:

Zadajte iniciály Pravého Spektra - PS:
(antispamová ochrana)
 
 

Upozornenie

Príspevky v diskusii k článku sú osobnými názormi jednotlivých čitateľov. Redakcia Pravého Spektra za ich obsah nenesie žiadnu zodpovednosť.

Diskusné príspevky, ktoré sú v rozpore so zákonom budú odstránené.

O problematických príspevkoch nám môžete dať vedieť e-mailom na adresu redakcie.

Copyright © 2001-2024 Pravé Spektrum, občianske združenie
Stránka používa redakčný a publikačný systém Metafox od Platon Group