ISSN 1335-8715

20-12-2007   Tomáš Krištofóry   Slobodný trh   verzia pre tlač

Rusi nedodajú Slovnaftu ropu - ľudia, bojte sa

Pravicoví publicisti kritizovali snáď všetky aspekty aféry okolo kazašskej novinárky, nie však ekonomické dôvody návštevy Nazarbajeva. Kazašský prezident sa stretol s podnikateľmi, pričom prisľúbil spoľahlivosť dodávok ropy do ropovodu Družba. Kritizovanie kupovania ropy od diktátora nestačí.

Reakcia na príspevok

RE: spotrebná daň
autor: Tomáš Krištofóry
e-mail: t.kristofory@centrum.cz
webstránka: http://kristofory.blog.sme.sk
pridané: 21-12-2007 19:18


Moj clanok nie je zbytocny, lebo ma ukazat praviciarom, ze ak sa mame poistovat proti pripadnym vypadkom, tak len na sukromnej baze. Mna nezaujima postoj Fica, ale takeho Miklosa alebo Palka. Zrejme to chce aj Lukas, kedze to tu publikoval. Lavica bude vzdy lavica, teraz je naviac pri moci. Ale vyzera to tak, ze dnes je lavicou aj pravica... SDKU bolo treba o dost viac euroskepticizmu, potom by sme mozno nemuseli vytvarat zasoby ropy nasilim (dane + dane)...

> "Ja nepodnikám v oblasti prepravy, tých 12000 tisíc hravo zaplatím ako nepodnikateľ"

Tu vobec nejde o to, kolko zaplatis. Aj keby si na spotrebnej dani z nafty zaplatil rocne miliony, uvedom si, ze v statnom rozpocte nejde o ziadnu reciprocitu. Ani sa tam nepriraduju vynosy k nakladom.

> "Takže ty vôbec nehráš fér hru, lebo na jednej strane kritizuješ spoločné investície do ciest, ale na druhej investície z daní do železníc nespomínaš."

Ale kdeže. Písal som predsa, že som proti tomu, že štát dal štátnu záruku za 20 miliardový dlh železníc. To si fakt myslíš, že som za subvencie pre železnice??? Nech dnes sprivatizujú železnice, zajtra zrušia "režinky", oznámia koniec investícií do koridoru - fajn, nebudem proti.

Čo sa týka súkromných vlakov v Česku, samozrejme, chcú využívať dotácie. Je to pre nich schodnejšia cesta k zisku než boj proti dotáciám a reštrikciám všetkých druhov. Veď nič nové nie je na svete. Jeden investor, čo zamýšľa investovať myslím v okolí Lučenca, nechce dotáciu (iní investori chcú), no chce, aby štát vyhlásil túto investíciu za verejný záujem. Nebol by tak "problém s pozemkami". Ucta k vlastnictvu? Prekusnu to, ked sa to netyka ich vlastnictva.

Ak má firma prioritu rýchlosť dodávky, potom to môže byť argument aj za železnice. Spomaľujúci efekt má povinné státie kamiónov cez víkendy (prinajmenšom v Česku). Kým nebude diaľnica zo Žiliny do Martina, tak je spomaľujúci faktor Strečno: http://jankes.blog.sme.sk/c/124768/Koeficient-Strecno.htm...
Píšem fér, mne je jedno, ako sa bude cestovat a ako sa bude prepravovat tovar. Ak hovoríš o nákladoch železnice ale nehovoríš o nákladoch cestnej dopravy, to nie je fér. Este raz, mne je jedno, aky bude sposob dopravy, hlavne je, ze nedojde k ziadnej katastrofe. Vsetko je to o tom, ze clovek je schopny cinu a ked ma velku motivaciu, casto nieco spravi, aby nebol poskodeny. Priklad: Keby mi zajtra zrusili rezinku, cestujem domov uz aj tak len raz za mesiac-dva mesiace, a tolko 1000 korun na cestu busom tam a spat mesacne nejako najdem. Opakujem, aj ked mam zeleznice rad, ked mi zrusia rezinku, zmeni sa pre mna jedine - budem cestovat busom.


 
Meno:
E-mail:
Web stránka:
Predmet:
Text správy:

Zadajte iniciály Pravého Spektra - PS:
(antispamová ochrana)
 
 

Upozornenie

Príspevky v diskusii k článku sú osobnými názormi jednotlivých čitateľov. Redakcia Pravého Spektra za ich obsah nenesie žiadnu zodpovednosť.

Diskusné príspevky, ktoré sú v rozpore so zákonom budú odstránené.

O problematických príspevkoch nám môžete dať vedieť e-mailom na adresu redakcie.

Copyright © 2001-2024 Pravé Spektrum, občianske združenie
Stránka používa redakčný a publikačný systém Metafox od Platon Group