ISSN 1335-8715

02-03-2007   Marián Šarkőzy, Dominik Baco   Komentáre   verzia pre tlač

Dva pohľady na školstvo

Naši prispievatelia, Dominik Baco a Marián Šarkőzy napísali dva originálne pohľady na reformu školstva a problematiku vzdelávania ako takého.

Reakcia na príspevok

A čo ešte inak mysliace deti ...
autor: mima
pridané: 08-03-2007 22:25


A to ešte vôbec nehovoríme o deťoch, ktoré myslia celkom inak ako my, a ktoré do tohto vzdelávacieho systému absolútne nezapadajú, aj keď majú vysoko nadpriemerný intelekt. Intelektovo nadané deti s autizmom a AS - pre ne je súčasné školstvo peklom, ktoré len máloktoré z nich prejde bez úhony. Náš 9-ročný syn si sám (okrem mnohých iných oblastí z biológie a i.) naštudoval organickú chémiu, biochémiu (z vysokoškolských skrípt), je výborný v programovaní atď. a napriek tomu budeme mať obrovský problém ako realizovať jeho vzdelávanie po formálnej stránke. Od malička je celé dni v knihách, nudu nepozná. Testy ho však nebavia, a čo ho nebaví, v tom je pomalý a po 20 minútach sa už ani sústrediť nevládze. To ešte nehovorím o tom, ako sú takéto deti šikanované a stresované, ak sú na vyučovaní a hlavne cez prestávky odkázané samé na seba (ja som zatiaľ dobrovoľne na vyučovaní so synom - ale zodpovedajúci sociálny zákon NEUMOŽŇUJE rodičovi robiť asistenta svojmu dieťaťu so špeciálnymi výchovnovzdelávacími potrebami - som sa nedávno dozvedela - že ma to naštvalo, je slabé slovo ...). Školy tieto deti nechcú (alebo ich berú len pre vyšší normatív, ale nijako sa im nevenujú, čo skôr či neskôr končí zle), nevedia čo s nimi a končia často na psychiatrii. Podotýkam, že zbytočne. Jednoducho musia byť v škole (PSD), a to v takej, do akej ich vezmú. Nie som žiadna extrémistka, ale situácia ma núti k tomu, že asi budem musieť byť, či čo. Keby som si mohla pre syna zaplatiť 8-ročné gymnázium (s menším počtom detí v triede ako neúnosných štandardných 30), kde by sa mohol špecializovať na vedecké štúdium (lebo v tomto smere je bezkonkurenčný), rada to urobím. Pri jeho záujmoch a vedomostiach by som aj sponzora pre jeho štúdium hádam našla. Žiaľ, nie je to možné a ja zatiaľ neviem, ako budeme pokračovať. Každopádne viem už teraz, že slohy a literatúra (a testy všeobecne:) budú pre neho z dôvodu diagnózy peklom, tak dúfam, že aspoň nejaké formálne vzdelanie získa. Poznám nadaného chlapca s AS, za slohy dostával celé štúdium 4-5, zmaturovať ho "nechali" na 4, pritom počas celého štúdia vyhrával medzinárodné olympiády v programovaní. Načo sa takéto (ale i iné) deti napríklad známkujú v oblastiach, kde nemajú šancu? Netvrdím, že sa nemajú vzdelávať, či viesť v oblastiach, kde im to nejde, ale načo známkovať niečo, kde nemajú šancu uspieť, len to znižuje ich i tak ťažko pošramotenú sebadôveru (lebo pre sociálnu nešikovnosť nezapadajú a ťažko si hľadajú svoje miesto v komunite rovesníkov).

Ide o tieto deti:
http://www.centrumnadania.sk/prejavy_asperg.ht...


 
Meno:
E-mail:
Web stránka:
Predmet:
Text správy:

Zadajte iniciály Pravého Spektra - PS:
(antispamová ochrana)
 
 

Upozornenie

Príspevky v diskusii k článku sú osobnými názormi jednotlivých čitateľov. Redakcia Pravého Spektra za ich obsah nenesie žiadnu zodpovednosť.

Diskusné príspevky, ktoré sú v rozpore so zákonom budú odstránené.

O problematických príspevkoch nám môžete dať vedieť e-mailom na adresu redakcie.

Copyright © 2001-2024 Pravé Spektrum, občianske združenie
Stránka používa redakčný a publikačný systém Metafox od Platon Group