ISSN 1335-8715

29-12-2006   Lukáš Krivošík   Kultúrna vojna   verzia pre tlač

Kastílsky gavalier

Žijeme v zvláštnej dobe. V prostredí západnej civilizácie máme vo zvyku stále viac zapierať našu minulosť a sypať si bezdôvodne popol na hlavu. Z mužov ako Krištof Kolumbus, ktorí ju urobili veľkou, robíme zlosynov a naopak vyrábame hrdinov z negramotných domorodých náčelníkov, s kanibalskými sklonmi. V tomto smere je príjemným prekvapením historický román Aztécka perla, z pera bestsellerového autora Colina Falconera.

Reakcia na príspevok

RE: Trest Smrti -ZNOVA
autor: D
pridané: 05-01-2007 8:45


"Neklam podvodnik. Cituj, kde tvrdim, ze hypotezy mozu byt objektivne. Tebou idiotsky a demagogicky interpretovany kontext ma nezaujima."
Ja som sa ku tomu velmi obsirne vyjadril.(preco som sa na to pytal) Pokym by si nepredpoklal existenciu nejakej objektivnej hypotezy nepotreboval by si pouzivat pridavne meno tam kde hovoris "...tie tvoje...subjektivne netestovalne hypotezy...". Ale som rad, ze ti je jasne, ze neexistuje nic ako objektivna hypoteza a ze tam toto, ako aj "subjektivna hypozeza" je nezmyselne slovne spojenie.

"Series si konstatne do huby. Kazdy stat aj minimalny pouziva inicializaciu nasilia proti ludom, ktori nasilie neinicializovali. V tom ti nepomoze ani Humboldt ani stara Blaskova."

Pouziva, okrem tych co "inicializuju" nasilie este proti tym, co sa prizuju na systeme(nechcu platit dane len poberat profit) na systeme, ktori ich pred svojvolnou "inicializaciou" nasilia chrani. Kazda hoci vacsia komunita ma pravo vysporiadat sa s prizivnukmi, nie? Ako to bude riesit anarchokapitalizmus?

"Ty si blabolil o moralnom relativizme inych, tak vysvetluj."
Keby si mi najpr vysvetlil minimalne tych 10 veci, o ktore som Ta prosil?

"A tvoj moralny relativizmus je potom zjavne presne to, co robis ty. Ak nasilie inicializuje demokraticky stat, tak to uz nie je inicializacia nasilia"

Nie je samozrejme(teda viem si predstavit aj pripad keby bol, lebo to ze sa nieco nazyva demokraciou neznamena ze nejake nelegitimne aplikovanie nasilia sa nemoze diat), v zmysle toho, co som ti povedal o moralnom relativizme je a) motivaciou zabranit svojvolnemu aplikovaniu nasilia jedneho jednotlivca voci inemu
b) dosledokom je(mala by byt) sloboda

a teraz skus povedat, voci akej motivacii a akym realnym dosledkom to stavias?

"Vypatlanec, objektivna pravda sa nezbavi svojho subjektivneho hovorcu a interpretera, ale plati objektivne."
To spojenie "subjektivny hovorca" nemusis pouzivat. Hovorca je subjekt, vyslovuje nejaku pravdu o nejakom objekte(objektoch), to len na ujasnenie pojmov. To co vyslovil je teda subjektivne uz len pre tento prosty fakt. Mozeme sa bavit o tom, ze VOCI niecomu, nejakym univerzalnym kriteriam, ktore to, co vyslovil, je to objektivne, nech to vyslovi ktokolvek, bude to platit vzdy. V tom zmysle to jedine moze byt objektivne. A tu treba dodat, ze aj ten subor kriterii niekto musel vymysliet, formulovat, zostavit, prehlasit za dobre a to je dalsi neodmyslitelny rozmer subjektivity. Trapim sa s tym vysvetlenim asi zbytocne, vsak?

"S logicky uvazujucimi ludmi by som taky privlastok naozaj nemusel pouzivat."
S hocijakymi, pretoze je nezmyselny.

"Ten vyrok je pravdivy. Demokraticky stat iniciuje nasilie proti ludom, ktori nasilie neinicializovali. To je realita. Je uplne irelevantne ako to vnima nejaky imbecilny chuj."
Ja tvrdim, ze je nepravdivy. Tu je navyse uplne zrejme, ze do hodnotenia toho, co je nasilie, vstupuju nase hodnotove sudy, uz len minimalne preto bude taky vyrok subjektivny, a povedal som ti, za akych okolnosti v nom mozno hladat rozmer objektivnosti.

"Ten vyrok je pravdivy. Je uplne irelevantne ako to vnima nejaky imbecilny chuj."
No potom ale tvrdis, ze objektivne je to, co vyslovi osoba menom JG, objektivne je to, co zodpoveda jeho zaujmom, preferenciam ostatne vsetko je zrejme subjektivne = fuj. To si ale neobjavil nic nove, toto razi cirkev viac ako tisicrocie.

"Neinicializacia nasilia je fakt v realite, ak sa nasilie neinicializuje, ty jelito dementne."
No je faktom pre toho, kto dane konanie (subjektivne - inak ani nemoze) hodnoti ako nasilie.

"Ja sa bez pojmu absolutnej moralku zaobidem."
No to som velmi rad, inak by si mi musel vysvetlit, co to znamena, co pod tym pojmom, ktory si pouzil rozumies.


 
Meno:
E-mail:
Web stránka:
Predmet:
Text správy:

Zadajte iniciály Pravého Spektra - PS:
(antispamová ochrana)
 
 

Upozornenie

Príspevky v diskusii k článku sú osobnými názormi jednotlivých čitateľov. Redakcia Pravého Spektra za ich obsah nenesie žiadnu zodpovednosť.

Diskusné príspevky, ktoré sú v rozpore so zákonom budú odstránené.

O problematických príspevkoch nám môžete dať vedieť e-mailom na adresu redakcie.

Copyright © 2001-2024 Pravé Spektrum, občianske združenie
Stránka používa redakčný a publikačný systém Metafox od Platon Group