ISSN 1335-8715

10-12-2006   Ján Gonda   Slobodný trh   verzia pre tlač

Idea slobodného vzdelania ako kontrarevolúcia

Je myšlienka odluky vzdelania od štátu revolučnou „metastázou“ alebo len nastavením výhybky revolučných koľají zasadených osvietenskou pýchou rozumu? Môže voľný trh vo vzdelaní priniesť slobodou vykúpený spoločenský blahobyt? Na tieto otázky sa vo svojej reakcii na spochybňovanie myšlienky „Odluky školy od štátu“ (v kritickej prílohe .týždňa 45/2006: Pupala, Humajová, Kaščák) pokúšam odpovedať v konzervatívnych aj liberálnych súvislostiach.

Reakcia na príspevok

RE: výborný článok
autor: jg
pridané: 12-12-2006 5:59


Taras zase sprostosti ako onycajne. Vysledok aplikacie logiky pri chybnych axiomoch su protiklady. V realite namiesto axiomov pouzivame hypotezy a jedine testovanie v realite a logika nam ukazu, ci tie hypotezy obsahuju protiklady. V realite protiklady neexistuju, cize hypotezy s protikladmi su hypotezy vyvratene - neplatne. Logika je jediny nastroj, ktory nam umoznuje vyhodnocovat pravdivost vyrokov a uzaverov v tomto procese. Ziaden iny "vysledok aplikacie" cohokolvek ineho ju nemoze nahradit. A na hypotezy, ktore nie su testovatelne v realite nema zmysel logiku uplatovat, ak chceme robit akekolvek uzavery o realite. Takej hluposti sa dopustas prave ty a navyse sa zriekas jedinej metody posudzovat pravdu - logiky.

 
Meno:
E-mail:
Web stránka:
Predmet:
Text správy:

Zadajte iniciály Pravého Spektra - PS:
(antispamová ochrana)
 
 

Upozornenie

Príspevky v diskusii k článku sú osobnými názormi jednotlivých čitateľov. Redakcia Pravého Spektra za ich obsah nenesie žiadnu zodpovednosť.

Diskusné príspevky, ktoré sú v rozpore so zákonom budú odstránené.

O problematických príspevkoch nám môžete dať vedieť e-mailom na adresu redakcie.

Copyright © 2001-2024 Pravé Spektrum, občianske združenie
Stránka používa redakčný a publikačný systém Metafox od Platon Group