ISSN 1335-8715

08-11-2006   Peter Frišo   Kultúrna vojna   verzia pre tlač

Eurofeministky na Slovensku

Desiateho októbra 2006 navštívil Slovensko výbor Európskeho parlamentu pre práva žien a rodovú rovnosť pod vedením slovenskej kresťanskej demokratky Anny Záborskej. Výbor, ktorého jedinou zmysluplnou činnosťou môže byť jeho zánik, prezentoval tradičné protiskutočnostné snahy postaviť sa proti stvoriteľskému dielu Boha, a toto naprávať podľa šablón pomýlených feministických teórií.

Reakcia na príspevok

RE: Chcem sa len tak
autor: D
pridané: 10-11-2006 11:18


"povedal by som, že si neprečítal takmer nič z katolíckej sexuálnej náuky."

Preco zacinas odtialto(pravda je ze nie). Preco nezacnecnes vysvetlovanim, co ine, ako som uviedol teda stoji za tym, ze sa na "zakonny" institut(to vytvorene zakonom) manzelstva nedokazu pozriet vecne a stale poukazuju na nejake ohrozenie.


"V svetle prečítania pár úryvkov z tých kníh musím povedať, že pastoračná skúsenosť hovorí, že aj homosexualita môže byť cestou sebatranscendencie."

A "sebatrancendencii" ako rozumies? Lebo si mi kedysi naznacil, ze odmietas dualisticke predstavy o cloveku.

"Ak si myslíš, že mám príliš romantickú predstavu o rodinách napr. v stredoveku, veľmi sa mýliš."

Ja som hovoril vo vztahu ku minulosti, nechcel som Ta ani urazit ani znevazit Tvoj pohlad. Jednoducho, ak sa dnes dovolavame tradicnej rodiny tak sa dovolavame idealizovanej predstavy o nej, skor toho, aka mala byt ako toho, aka naozaj vo vseobecnosti bola.

"v istej miere z istých dôvodov cirkvou podporovaných"
OK, a v pripade homosexuality nepripustas vobec, ze by cirkev z "istych dovodov a v istej miere" podporovala predsudky voci homosexualite?

"Je pravdepodobné, že si myslíš, že moje názory na RP sú bytostne späté s mojou vierou."

Vobec som nerozmyslal v tejto rovine, ak mam byt uprimny.

"Myslíš si totiž zároveň, že "registrovaní partneri svojím registrovaním nikomu neubližujú""

Tu ta len poopravim, taku banalitu ako to, ze "to nikomu neublizuje nemusime ani rozvijat", skor je dolezite, ze branenie RP je branenie odstaranovaniu prekazok vytvorenych zakonom v suziti ludi. Tie su dokonca v suzitiu bezdetneho manzelskeho paru odstranene.

"Hayek tvrdil, že niektoré MORÁLNE hodnoty pomohli skupinám, ktoré ich dodržiavali, rozrásť sa demograficky i ekonomicky, že boli schopní svojou úspešnosťou prilákať iné skupiny, ktoré tieto hodnoty dovtedy nezastávali"

A v tomto konstatovani s Hayekom uplne suhlasim. Na druhej strane Hayek nedava nikomu do ruk monopol urcovat tie "spravne" hodnoty. Tie "hodnoty" tu su, lebo je tu spolocnost, a tie hodnoty su prave take, aka je spolocnost. To pozitivne i to negativne.
Akceptovanie homosexuality, vo svete a vo vztahu ku minulosti nie samozrejme, ako akorovnonecnnej sexualnej orientacie je tiez hodnotou, akurat ju za to nepovazuje kazdy.

"ale za podmienky, že noví spoluobyvatelia sa budú podriaďovať tradičnej morálke."

Co ale neznamena, ze budu podriadovani.

"Slobodny rozvoj jednotlivca totiž nepomôže k nezamýšľanému dôsledku - rozvoju civilizácie za každých okolností. Najmä nie vtedy, ak sa (vzbúrou más jednotlivcov) masovo odvrhujú evolučnou selekciou overené morálne pravidlá, ktoré sú conditio sine qua non čo najviac možného slobodného rozvoja a uplatnenia jednotlivcov."

Samozrejme ako pises, nemusi mat automaticky pozitivne dosledky. Inym ekvivalentom vzbury mas je aj zanovite lipnutie mas na niecom, co nie je nicim inym, ako predsudkom, predsudkom, ktory niekoho utulaca,obera ho o slobodu. Ak sa za evoluciou hoci v oblasti moralky vidi viac, ako len minula skusenost obsiahnuta v socializacii a v jej mene sa odmietaju sucastne potreby a zavrhuje aj buduca skusenost, evolucia je na konci.

"Jedine podriadením sa abstraktným pravidlám, ktorých presné účely nie sú človekom kognitívne spoznateľné, rozvoj jednotlivca vedie k nezamýšľaným pozitívnym efektom - rozvoju civilizácie."

Tato veta moze mat viac interpretacii. Takze si neviem vybrat. V kazdom pripade, ak sa tym mysli socializacia, nemam namietky. Pozriem do PZaS, po presnej formulacii, viem kde sa ku tomu vyjadruje presne.

"Toto je autentický výklad Hayeka, ktorý organicky vychádza už z kapitoly o panstve práva z Cesty do otroctva."

Uprimne, cesta do nevolnictva aj tak nie je pre mna najpodstatnejsim voditkom, je to Hayekovo "pionierske" dielo, vacsi doraz by som dal rozhodne na vrcholove PZaS.

"Otázkou totiž nie je dať človeku maximálnu slobodu, ale ako zachovať maximálnu možnú slobodu tak, aby sa zároveň nezničila civilizácia."

Lepsie by bolo ale najprv vyriesit tu nestastnu otazku civilizacie, ktoru otvaram na inom mieste a potom si povedat, co to konkretne znamena "znicit civilizaciu". Ak rozlozis spolocnost pri hladani slobody a rozbijes vazby, ktore znamenaju vacsinove "podvedomo" respektovane hranice ludskeho konania, ktore netreba vo vztahu ku vacsine vobec vynucovat, tak samozrejme - vysledkom bude upadok, rozklad a zrejme strata slobody vacsiny.

"Sorry, ale ja som v žiadnom prípade nemal na mysli akúkoľvek formu sociálneho inžinierstva."

"Vyvodzovať z toho, že privilegované postavenie rodiny (či akejkoľvek inej hodnoty) je nutne garantované štátom, je non sequitur."

Lenze my sme sa bavili prave o tej zakonnej podobe manzelstva a partnerskeho suzitia - RP. Necuduj sa mi preto, ze som to vztiahol automaticky nan. Myslim, ze ak to postavis mimo zakon, tam asi nie co namietat, akurat si ujasnit predstavu toho, co to znamena v tomto konkretnom kontexte "privilegovanie".

"realizacie istych sklonov ludskej prirodzenosti"

vies toto preformulovat aj nejako uchopitelnejsie? Co je to ten "sklon", "ludska prirodzenost"...nepotrebujem exkurz filozofiou(poznam pozadie oboch pojmov), skus mi povedat vlastnymi slovami.

P.S. Tomas, nereflektoval si to klucove a mrzi ma to, otazku odstranovania nezmyselnych prekazok danych zakonmi, ktore su inde ziaduce, v uzkom suziti dvoch ludi vsak opakom, prekazkou.


 
Meno:
E-mail:
Web stránka:
Predmet:
Text správy:

Zadajte iniciály Pravého Spektra - PS:
(antispamová ochrana)
 
 

Upozornenie

Príspevky v diskusii k článku sú osobnými názormi jednotlivých čitateľov. Redakcia Pravého Spektra za ich obsah nenesie žiadnu zodpovednosť.

Diskusné príspevky, ktoré sú v rozpore so zákonom budú odstránené.

O problematických príspevkoch nám môžete dať vedieť e-mailom na adresu redakcie.

Copyright © 2001-2024 Pravé Spektrum, občianske združenie
Stránka používa redakčný a publikačný systém Metafox od Platon Group