ISSN 1335-8715

08-11-2006   Peter Frišo   Kultúrna vojna   verzia pre tlač

Eurofeministky na Slovensku

Desiateho októbra 2006 navštívil Slovensko výbor Európskeho parlamentu pre práva žien a rodovú rovnosť pod vedením slovenskej kresťanskej demokratky Anny Záborskej. Výbor, ktorého jedinou zmysluplnou činnosťou môže byť jeho zánik, prezentoval tradičné protiskutočnostné snahy postaviť sa proti stvoriteľskému dielu Boha, a toto naprávať podľa šablón pomýlených feministických teórií.

Reakcia na príspevok

RE: Chcem sa len tak
autor: D
pridané: 10-11-2006 4:11


"obhajuje práve dôstojnosť každého človeka"
Len je vzdy otazka, co si pod tou dostojnostou kto predstavuje. Bez snahy vidiet v postojoch cirkvy co chces a nie to, co tam naozaj je, vidia "ludsku dostojnost" len v male z mnohych moznych prejavov ludskej sexuality(a povazujem za scestne rozlisovat, ci su len obrazom rozhodnutia alebo vrodenych predispozii, dolezite je, ze nikomu neublizuju)

"Je proti zavedeniu RP do právneho zákonníku."

To je skor prakticky dosledok isteho pohladu na sexualitu a onu "ludsku dostojnost". Ak by totiz toto neexistovalo, tak by sa dalo poukazat, ze ten institut je prostriedkom na odstranenie nezmyselnych prekazok, ktore kladu suzitiu dvoch ludi stavajuce zakony. Len takto sa da obhajit aj zmysel institutu manzelstva(rozumej niecoho, co je vymedzene zakonom), ktory sa aplikuje aj na bezdetne suzitie dvoch ludi opacneho pohlavia.

Cirkev v tom vsak vidi zjednodusene "posvatenie zakonom" niecoho, co nepovazuje za vhodnu formu suzitia. A inak sa odmieta na to pozriet.

"Je to jednoducho tak, že ak sa v nejakej spoločnosti rodina neteší privilegovanému postaveniu, tá spoločnosť zanikne"

A toto uz zavana - socialnym inzinierstvom.
Suzitie dvoch ludi nie je motivovane zakonom/pravom a nikdy to tak v minulosti nebolo. Ludia spolu neziju preto, ze to zakon, nech to uz v tomto kontexte znanema co chce, privileguje nejaku formu suzitia.
Ludia si nehladaju partnera podla toho, aku formu suzitia "zvyhodnuje" zakon.

Zakon vsak moze komplikovat suzitie dvoch ludi. Napr. tak ze nereflektuje zakony prijate v zaujme vseobecnej ochrany jednotlivca na situacie, kde sa stavaju nezelanou komplikaciou, su tyranske.
Takym dobre znamym prikladom je hoci nemocnica a moznost informavania sa o stave partnera. Ale rovnako kludne aj dedicstvo, ked institut vlastnictva si vynucuje urcitu byrokraciu, ktorej sa tymto institutom velmi jednoducho da popri inom predist prave v pripade najuzsieho suzitia. Oboje odstranenie prekazok je dopriate bezdetnemu manzelskemu paru, straca sa, Tomas, platnost tejto agumentacie a faktov vo vztahu ku homosexualnym parom?

"V tomto zmysle nie si konzistentný liberál."

Skor sa obavam, ze ak ta uvaha je autenticky Hayekova a to zial nedokazem v tomto pripade posudit, tak to odhaluje skor jeho konzervativne stranky ako jednoktovu nekonzistetnost.

Liberalovi ide o priestor pre slobodny rozvoj a uplatnenie jednotlivca - slobodu a skrze neho, ako nezamyslany dosledok dochadza aj ku rozvoju civilizacie. Aj ked toto konstatovanie refletuje trosku prezity filozoficky pohlad, toto ma blizsie ku pravde, ak to uz stavias do tejto roviny, ako to, co si vyslovil.

A tej poslednej vete zial Tomas nerozumiem. Skus to prosim ozrejmit.


 
Meno:
E-mail:
Web stránka:
Predmet:
Text správy:

Zadajte iniciály Pravého Spektra - PS:
(antispamová ochrana)
 
 

Upozornenie

Príspevky v diskusii k článku sú osobnými názormi jednotlivých čitateľov. Redakcia Pravého Spektra za ich obsah nenesie žiadnu zodpovednosť.

Diskusné príspevky, ktoré sú v rozpore so zákonom budú odstránené.

O problematických príspevkoch nám môžete dať vedieť e-mailom na adresu redakcie.

Copyright © 2001-2024 Pravé Spektrum, občianske združenie
Stránka používa redakčný a publikačný systém Metafox od Platon Group