ISSN 1335-8715

16-02-2003   Martin Hanus   Kultúrna vojna   verzia pre tlač

Stop interrupciám!

Zhruba pre dvoma rokmi obvinili aktivisti hnutia pro-choice amerického prezidenta Georga Busha z „fašistických postojov“. „Fašista“ Bush sa totiž krátko po nástupe do úradu dopustil krvilačného zločinu: zakázal financovať z amerických daní medzinárodné organizácie pre plánované rodičovstvo, ak tieto „praktizujú, alebo aktívne podporujú“ politiku potratov.

Reakcia na príspevok

RE: Únava na mňa dolieha...
autor: Dewey
pridané: 21-07-2003 11:44


"Podľa môjho názoru by bolo zo strany cirkví (nielen katolíckej) veľmi nerozumné zahmlievať veľkosť svojho majetku a výšky svojich príjmov a ja osobne som sa zo strany cirkevných predstaviteľov nestretol s neochotou spolupracovať v tejto oblasti"

V poriadku, uz len neochota vykazovat dary od veriacich a zdanovat ich ako bezprecedentne privilegium je zarazaujuce.

"podľa môjho názoru sa cirkev tomuto nebráni. Otázne je možno len to, aké úsilie ste Vy vyvinuli na to aby ste si niektoré fakty"
Vy ste sa vseobecne pytali, ja som Vam vseobecne odpovedal. Tato iniciativa nepochadza odomna ale od istej politickej strany. Osobne zastavam rovnaky nazor. V poriadku napisem mail na KBS, mozno sa mi racia odpovedat. Nemam dovod obehavat jednotlive fary. A nikdy si nebudem moct byt isty informaciami ktore dostanem a nikdy ich nebude mozne ani vierohodne konfrontovat. Museli by existovat relevatne uctovne knihy.


"Zároveň takto môžete uplatniť svoje právo na kontrolu oprávnenosti využitia aj vašich prostriedkov. Ak by ste mali stým nejaký problém, rád Vám pomôžem."

Celkom nerozumiem, ak vidim okolo seba minimalne 5 novych honosnych kostolov[Bratislava] a nevidim ziadnu charitu mam pochybnosti o vyuziti mojich penazi. A zjavne nie som sam. Cirkvy to nevadi? Ale strka hlavu do piesku. Zavolam do sme a poskytnem dokumnety. Novinari zajasaju a uverejnia ich. Cirkev je cista, Fico odpisany.

"Cirkev na propagáciu svojich aktivít tohto druhu nevyužíva masívne reklamné kampane typu: „Hodina deťom,“ či iné (mimochodom, určite je na Slovensku veľa detí, ktoré by si na tých šľahačkových tortách, ktorými sa aktéri kampane veselo obhadzovali, dobre pochutili), no to že ich nepoužíva ešte neznamená, že neexistujú."

Netvrdim, ze neexistuju. Dajte mi 700milionov - 2 miliony na den a garantujem Vam, ze ziaden bezdomove nebude hladny.

"Možno by viacerí ľudia, ktorí finančne prispeli, boli prekvapení ako sa narába s ich príspevkami. Koľko peňazí sa rozdelí, koľko ide na reklamu, koľko zhltne banka a koľko ostane prevádzkovateľovi."

Mate pravdu, v tomto bode s Vami suhlasim. Otazna je vsak aj rezia cirkvy a sposob akym tahaju od ludi peniaze. Mam velmi konkretne skusenosti z rodiny a ked som sa s nimi stretol mal som pocit, ze som sa na chvilu vratil do stredoveku. Ano mam pocit, ze city starych ludi su zneuzivane na vytahovanie penazi z ich vrecak. Inak aka je rezia cirkvy?

"Alebo ak si spomínate na „Pevnosť Boyard,“ ako sa tam na konci veľkoryso rozdávali desaťtisíce korún detským domovom. Pán Rusko by určite lepšie urobil, ak teda chcel pomôcť, ak by venoval aj peniaze, ktoré použil na nakrútenie tohto programu."

Preboha. Rusko nedostava od statu 700 milionov rocne, ale naopak. Prispieva do statnej pokladnice cez dane. [nebudem sa zaoberat pozadim jeho podnikania, to je uz tema dost vzdialena potratom]. Predmet cinnosti ma "vysielanie programov, zabavanie ludi"...z toho vyplivaju naklady...Saozrejme[a vseobecne], je smutne ze ludia, ktory profituju z obrovskych danovych unikov, maju obraovske majetky a celu charitu vedu z prostriedokov pravinickej osoby su oslavovani ako spasitelia...pritom daleko vacsiu hodnotu ma 500 korun, ktorych sa vzda clovek s priemernym prijmom...

"Hodnota, ktorú by takto vytvoril, by rozhodne bola vyššia, ako „hodnota“ tohto Markizáckeho programu. Ale boli to jeho peniaze, tak zabil dve muchy jednou ranou."

Aj moj pocit...zalezi ale akymi hodnotovymi kriteriami sa riadite...samozrejme velmi podobne hodnotove konstatovanie mozem urovit aj ja...miesto 5tich honosnych kostolov, 4obycajne a zvysok na detske domovy...tak ako moze ma Boayard hodnotu pre istu skupinu divakov, tak ma aj kostol hodnotu pre skupinu veriacich, ale aka je to hodnota vzhladom na kvalitu zivota v detskych domovoch[napr.]

"V čom sú podľa Vás možnosti pôsobenia cirkvi v politike iné? Podľa posledného sčítania ľudu sa zhruba 70% slovenskej populácie prihlásilo ku kresťanstvu"

Som rad, ze hovorite o krestanstve a nie o cirkvy, co sa casto zamiena...

"teda tlak cirkví na kresťanské cítenie poslancov strán, ktoré sa ku kresťanstvu hlásia pri schvaľovaní zákonov súvisiacich s morálkou je oprávnený."
1. povazujem to za vidieranie, pretoze za prejavenie slobodneho nazoru im hrozi perzekucia[vid vyjadrenia autorit cirkvy]
2. poslanci zastupuju obcanov a predstavitelov cikvy taktiez iba ako obcanov a rozhodnutie sa nebude tykat iba vericich, cirkev nieje demokraticka institucia, nema vierohodny mechanizmus evidovania svojich clenov, clenska zakladna nema vplyv na jej vystupovanie navonok, nema legitimitu "obciansky" resp. "politicky "zastupovat svojich clenov

"Jedna vec je vyhlasovať sa za kresťana a druhá vec je niesť za toto vyhlásenie zodpovednosť. Pokiaľ viem, byť kresťanom, to nieje žiadne privilégium, či svetská výhoda, žiť podľa kresťanskej morálky nieje v súčasnosti populárne a zdá sa mi, že niektorí politici toto označenie používajú skôr na získanie svojich voličov."

suhlasim

"tedy cirkev skutočne mala vplyv v oblastiach, ktoré jej z hľadiska jej poslania nepatrili i keď napríklad veda a morálka môžu byť do istej miery navzájom previazané."

nielen mozu byt, ale nevyhnutne su ...

"Čo sa týka zastupovania ovládaných, cirkev nikoho z ľudí nezastupuje, nevyjadruje sa v mene nijakého človeka alebo skupiny ľudí, na niečo také nebola ustanovená pokiaľ viem, žiadna z kresťanských cirkví."

Presne tak, a potom vyplivaju aj tie zaveri smerom k politickehmu posobeniu, ktore som uz spomenul. Ale mylite sa, cirkev si uzrupuje pravo zastavat zaujmy veriacich a tak to prezentuju aj niektore politicke strany(!)

"nikto z tých zdola nemá na chod cirkvi vplyv."
Presvedcte ma o opaku. Napr. volia predstavitelov cirkvy, alebo su jej predstavitelia "vyvoleni" bohom?

"Z cirkevnej histórie sú známe mnohé prípady, keď práve obyčajní, dovtedy ničím významní ľudia, zabránili viacerým omylom, ktorých sa cirkev mohla dopustiť."

Ak sa na nich nahodou nevyzabavali inkvizitori.

"No a postaviť sa na odpor vypasenému farárovi, či nebodaj biskupovi, to v tých časoch chcelo poriadnu dávku odvahy."

A dnes? Da sa na kazni verejne odporovat fararovi? Da sa ist proti vyhlaseniam KBS?

"Zopár z nich ste uviedli a niektoré by sa dali ešte doplniť, no nech ich je akýkoľvek počet, to ešte neznamená, že ak si z nich vyberiem, mám dôvod si neželané dieťa dať odstrániť. Rozhodnutie ísť, či neísť, je pre každú ženu veľmi ťažkým, je to častokrát najťažším rozhodnutím v jej živote a z rozhovoru s niekoľkými z nich viem, že celý svoj doterajší život sú si nie isté správnosťou svojej voľby a myslia naň spôsobom: „už by hovorilo, teraz by šlo do školy, maturovalo...“"

A prave preto je dobre, ze to zostava individualnym rozhodnutim. Mimochodom na toto rozhodnutie sa treba pozerat aj zo zdravotneho hladiska vseobecne a konkretne z hladiska dalsieho otehotnenia. Zeny o tom riziku vedia aj aj toto musia zvazovat. To len pocit panov v KDH je o tom, ide na potrat, bum - bum a odchadzam.

"Súhlasím s Vami, že zakázanie potratov individualitu ľudí ani ich hodnotové postoje nezmenia – dnes, no našou úlohou by malo byť to, výchovou k zodpovednosti za svoje počiny fenomén potratov odstrániť. No dnes sme skôr svedkami opačného trendu – z médií sa deti valí trend bezuzdného užívania si života, bez ohľadu na dôsledky. Zlyhá antikoncepcia, zadné vrátka v podobe potratu sú vždy poodchýlené – zákon to povoľuje, teda máš na to právo."
Suhlasim, ale trendy su pozitivne. Nutne poznamenat, ze ziadna antikoncepcia nieje 100 percentna.

"Súhlasím, aj advokáti p. Majského, Lexu či iných slovenských výtečníkov skladajú podobné skladačky na našich súdnych stoliciach, len jednému nerozumiem, prečo to nechcete vidieť a potom povedať či na to právo máme alebo nie. Moja manželka sa ako začínajúca inštrumentárka zúčastnila „spontánneho potratu“ a na chvíľu, keď lekár vyťahoval z tela matky hýbuce sa maličké kúsky tela dodnes nemôže zabudnúť."
Verim, ze to moze byt trauma. Verim, ze to moze pohnut citmi cloveka a urcite cloveka ako ja, ktory ma problem pocuvat prihody o urazoch a ako svedok autonehody niekolko tyzdnov nespava. Na druhej strane, aby som prilial trochu cinizmu. Ked som bol maly odmietal som jest vianocneho kapra. Bol to moj kamos a ked ho otec zabijal a jeho bezbranne telicko sa trepotalo na drevenej doske chcel som na neho zavolat "policajtov", mestska zena, ktora absolvuje zabijaku na dedine ma casto problem potom maso konzumovat. Ale z tychto emotivnych a hodnotovych reakcii sa nedaju
robit uniformne pravidla pre vsetkych, ktore
zasadnym sposobom mozu ovplyvnit ich zivot a zivot toho, co sa iba rodi.

"Pravda je v každom prípade relatívna vec, pretože aj terorista a aj jeho obeť majú svoju pravdu..."
Je to presne tak...


 
Meno:
E-mail:
Web stránka:
Predmet:
Text správy:

Zadajte iniciály Pravého Spektra - PS:
(antispamová ochrana)
 
 

Upozornenie

Príspevky v diskusii k článku sú osobnými názormi jednotlivých čitateľov. Redakcia Pravého Spektra za ich obsah nenesie žiadnu zodpovednosť.

Diskusné príspevky, ktoré sú v rozpore so zákonom budú odstránené.

O problematických príspevkoch nám môžete dať vedieť e-mailom na adresu redakcie.

Copyright © 2001-2024 Pravé Spektrum, občianske združenie
Stránka používa redakčný a publikačný systém Metafox od Platon Group