ISSN 1335-8715

22-03-2005   Martin Hanus   Kultúrna vojna   verzia pre tlač

Diskriminácia rozumu

Ľudstvo potrebuje scenáre o krivdách. Dnešné médiá si v nich priam voľkajú. Či sú to krivdy na životnom prostredí, menšinách, chudobných, alebo na ženách. Ak nejaká krivda reálne existuje, ľahko sa o nej píše, ešte ľahšie sa nafukuje, a ak pominie, nie je nič ľahšie, ako ju vymeniť za inú

Reakcia na príspevok

Martinovi
autor: Dewey
pridané: 22-03-2005 12:28


S clankom sa v podstate neda nesuhlasit. Je pisany vseobecne a obcas sa tam pribaluju mena nejakych pani a slecien, ktorych diela neviem posudit. Snaha, ked ista cast spolocnosti zije este v stredovekych predsudkoch, poukazat na tieto nazory, nemusi byt v rozpore mozno s rovankym problemom u opacneho pohlavia. Ano, je polutovaniahodne, ze sa v pripadoch, kde je preukazatelne, ze nejde o fenomen len zensky, sa to riesi len v zenskom kontexte.

"Dieťa už nemajú rodičia chrániť a vychovávať, ale plne rešpektovať jeho práva. To, čo navonok pôsobí ako odraz liberálnej koncepcie práv, je v skutočnosti vrcholne neliberálnym a ideologickým zásahom štátu do slobody rodičov."

Ak ide o zasah proti svojvoly rodicov, ak sa dieta a jeho osobnost chrani pred svojvolnou tyraniou rodicov, ci uz vo forme fyzickeho nasilia alebo poslapavania jeho inidivuality - totalitarizmu, je to "negativny" pristup k slobode. Treba potlacat extremne formy takychto prejavov voci detom. Dieta nie je ich majetok, dieta je individualita hodna ochrany. Zodpovedny rodic tieto hranice zrejme neprekroci. Tym, ze sa zadefinuju negativnym sposobom oblasti, ktore rodicia vo vztahu ku dietatu nemozu prekrocit, alebo pozitivnym, ktore musia dietatu zabezpecit(dve strany tej istej mince, ak nedam jedlo, dieta umrie od hladu - cize nagativny sposob 1. nesmies nechat zomriet od hladu 2. nakrm aby nehladovalo) nedochadza automaticky k ziadnemu oslabovaniu rodiny. Ak sa stanu tieto normy tyraniou hodnot vacsiny alebo politickej mensiny - ako to chodi v tychto casoch,
tak je to pritopol svojvole rodicov nad dietatom v podobe tyranie spolocnosti alebo skupiny nad rodinou a dietatom. Tu vsak treba poukazat na konkretnosti.

"Už aj u nás sa objavili požiadavky na zavedenie sexuálnej výchovy. Nie rodina, ale verejná inštitúcia, nie rozhovor s matkou alebo otcom, ale štátom vyškolení pedagógovia-profesionáli poučia deti o tom, čo je sex, plánované rodičovstvo a antikoncepcia - nech vedia, čo s ňou, keď im vypadne zo školského automatu... "

Samozrejme, rodicovi sa nepaci matematika, rodicovi sa nepaci fyzika, tak ju jednoducho dietatu upre...rodic chce aby jeho dieta "ucili" jehovisti, tak ho dostanu...
Proti comu sa pedagogovia, ktori vysvetlia ako funguje ludske telo, na co je taka alebo onaka vecicka precinia? O co viac, ako rodic, ktory dietatu odmietne podat pre jeho zivot a pre to, aby sme mohli zacat hovorit o zodpovednosti, tak dolezite informacie.

"Vo Švajčiarsku ideológia emancipovaného dieťaťa pokročila natoľko, že na dverách, za ktorými reční deťom špecialista o sexuálnej výchove, býva vyvesené oznámenie "Dospelým vstup zakázaný"."

A co? Je prirodzene, ze deti v kolektive budu otvorenejsie klast otazky a nebudu sa hanbit pred posplakmi, mat tremu, chcelo by to dieta, pan Hanus...

"Škandinávske krajiny, ktoré vydávajú feministky za žiarivý príklad rovnosti práv a žien, sa stali cieľavedomou politikou rekordérmi v rozvodovosti, v počte nemanželských detí a rodín s jedným rodičom. "
Statistiky...USA,Spanielsko vs. Skandinavske krajiny?


"Ak v roku 1950 vyrastalo 15 percent detí mimo manželstva, o 30 rokov neskôr to bolo 55 percent a krivka stále stúpa."

Ano len treba povedat aj b) priciny a tie nie nespocivaju na nejake feminizacii ale napr. aj na tzv. bezhlavom individualizme a materializme, ktore je tak vstepovane socializaciou ako sa prijatie tychto hodnot stava otazkou vlastneho prezitia.

"Ten videl vo vzdelávaní detí záruku morálneho a sociálneho povznesenia celej spoločnosti, o čo sa mal postarať všemocný a všadesiahajúci štát."
Rousseau nebol jediny, verili v tom v protiklade s cirkevnym bigotizmom vsetci racionalisti, ktorych velku cast mozno najst medzi Rousseaovymi liberalnymi sucastnikmi.
Zase pokus o vypichnutie dejinneho kontextu a jeho interpretacia prisposobena zelanym cielom. Feminizmus = marxizmus = socializmus = fuj. Podobnou vierou, oplyval naor. aj liberal James Mill, ked vychovaval Johna Stuarta. Bola to vsak prisna vychova. John Stuart nakoniec dospel do stadia, kedy spochybnil tieto predstavy podla ktorych bol vychovany. Ale nespochybnuje je to historicke miesto a ak si uvedomime suvislosti ani vyznam onej viery, ktora pomohla zvratit bigotne lipnutie na nedoktunetelnych doktrinach formovanych malou skupinou osvietenych = takze ak hladat paralelu s komunizmom a fasizmom, teda hocijakou formou totalitarizmu, tak tu a racionalisticky pristup stal v tej dobe proti nej.(Isteze bol nespravny, ako som uz neraz vysvetlil)


 
Meno:
E-mail:
Web stránka:
Predmet:
Text správy:

Zadajte iniciály Pravého Spektra - PS:
(antispamová ochrana)
 
 

Upozornenie

Príspevky v diskusii k článku sú osobnými názormi jednotlivých čitateľov. Redakcia Pravého Spektra za ich obsah nenesie žiadnu zodpovednosť.

Diskusné príspevky, ktoré sú v rozpore so zákonom budú odstránené.

O problematických príspevkoch nám môžete dať vedieť e-mailom na adresu redakcie.

Copyright © 2001-2024 Pravé Spektrum, občianske združenie
Stránka používa redakčný a publikačný systém Metafox od Platon Group