ISSN 1335-8715

14-12-2005   Lukáš Krivošík   Slobodný trh   verzia pre tlač

Patrí „sociálne cítenie“ do politiky?

„Sociálne cítenie“ je politickým zaklínadlom našej doby. Napr. jedna poslankyňa na margo Ľudovíta Kaníka raz povedala, že „minister práce proste musí mať sociálne cítenie“. Prezident Gašparovič zase založil svoju kampaň na tvrdení, že má nielen „sociálne“, ale aj „národné cítenie“. Bez „sociálneho cítenia“ a veľkého terénneho Volva sa nezaobíde ani Robert Fico. Za týchto okolností sa aj „pravicoví“ ministri a poslanci boja vyjsť na ulicu bez „sociálneho cítenia“. Politici neváhajú kedykoľvek svoje „sociálne cítenie“ vytiahnuť na verejnosti a pred celým národom si premeriavať, kto ho má väčšie.

Reakcia na príspevok

Ich gratuliere!
autor: Alexios Komnenos
pridané: 19-04-2006 9:38


Nevedel som, ze sa z pravicovych ...intelektualov stali odbornici aj na praveku spolocnost! Otazka okolnosti a doby vzniku sukromneho vlastnictva je strasne neista, aj ked sa neda upriet nazor tym, ktori ho kladu hlboko do minulosti, povedzme do neolitu. O tom, ako vyzerala paleo- a mezoliticka societa tu mozeme kvakat donekonecna, ale fakticky o nej nic nevieme, len zasnem, ze F. A. Hayek, b.p. o nej vedel viac, ako archeologovia, ci kulturni a ini antropologovia. Hold geniovia sa len tak nerodia.
Panovi Krivosikovi odkazujem, ze ak si praveke spolocenstva (tentoraz myslim na ml. a nesk. d. kamennu, d. bronzovu a zeleznu + dobu rimsku v Europe) predstavuje ako nejake jednotky fungujuce na rodinnom (resp. rodovom) principe, rad by som upozornil na fenomen kmenovej spolocnosti, ktory je rovnako dolezity, pretoze zrejme zastresoval aj nabozensku stranku zivota tychto spolocenstiev.
A mimochodom! Hrozne sa mi paci, ako pravicovi ...intelektuali pouzivaju argumenty ohladom sukromneho vlastnictva v dejinach, absolutne si neuvedomujuc, ze vlastnictvo sa v minulosti chapalo uplne inak ako dnes. Predovsetkym to bolo viacstupnove vlastnictvo, t.j. jeden majetok (napr. pole) patrilo viacerym ludom naraz (cize sedliakovi, zaroven vsak aj institucii, ktora mala nan vrchny narok, ako napr. v stredoveku cirkev), co je evidentny pozostatok chapania vlastnictva v kmenovej spolocnosti. Toto chapanie je v prikrom rozpore s dnes chapanym nedelitelnym a nescudzitelnym vlastnictvom.
Este ohladom slobodneho trhu v dejinach: je naozaj sranda, ze najviac sa darilo obchodnej vymene v takej rimskej risi, ktora mala az hanebny zmysel per stat a statnu organizovanost... Aj ked nepochybujem, ze na tento detail sa tiez myslelo, a ze sa da urcite vysvetlit nejakou tou kuzelnou praviciarskou frazou.
Good-bye Hayek!


 
Meno:
E-mail:
Web stránka:
Predmet:
Text správy:

Zadajte iniciály Pravého Spektra - PS:
(antispamová ochrana)
 
 

Upozornenie

Príspevky v diskusii k článku sú osobnými názormi jednotlivých čitateľov. Redakcia Pravého Spektra za ich obsah nenesie žiadnu zodpovednosť.

Diskusné príspevky, ktoré sú v rozpore so zákonom budú odstránené.

O problematických príspevkoch nám môžete dať vedieť e-mailom na adresu redakcie.

Copyright © 2001-2024 Pravé Spektrum, občianske združenie
Stránka používa redakčný a publikačný systém Metafox od Platon Group