ISSN 1335-8715

17-06-2010   Michal Drotován   Komentáre   verzia pre tlač

Voľby 2010 – správa o stave spoločnosti

Ak som pred štyrmi rokmi na tomto mieste hovoril o možnej alternatíve (v období krátko po voľbách do NR SR 2006) Smer-HZDS-SNS ako o extréme a lúzokracii, tentokrát v prípade črtajúcej sa koalície SDKÚ-DS-SaS-KDH-Most-Híd môžem povedať ako o nádeji pre Slovensko. Ta nádej sa zvyšuje pri pomyslení na skutočnosť, že prvýkrát od obdobia, keď zostavoval vládu Klement Gottwald (teda od roku 1946), môže vzniknúť kabinet bez komunistov resp. bývalých komunistov.

Pridať nový príspevok

A uz to zacina, stara pesnicka
autor: PM
pridané: 17-06-2010 3:16


"Nakoľko krídlo okolo Vladimíra Palka parlament opúšťa, je predpoklad, že parlament nebude stáť a padať na kultúrno-etických otázkach (čo by opäť pomohlo iba Robertovi Ficovi)."

Podla toho, co porozpraval vcera Figel tak mam obavu, ze male slovenske animozity sa nedaju z hlav asi ani vyoperovat.
Svet sa potaca stale na pokraji recesie, SK sa z periferie pohlo iba recami, Haitansky system cudzich korporacii, domacej bedace a par latifundistov doteraz len vlady konzervovali, nemame v rukach nic, len ochotu nemcov nieco kupit, ale najdolezitejsia tema je "kulturno-eticka otazka", ci skor zavdacenie sa biskupovi vo Vatikane.
Alebo je KDH silne pritahovane ponukou Smeru a malym vierolomnym prelomenim dohod o tom, ze si nebudu lidri na verejnosti odkazovat programove tezy, a tak Figel bud zvysuje svoju cenu, alebo pripravuje volicstvo na vladu so Smerom.

Pekne sa nam ta "zmena" rozbieha. Opakovanim starych animozit. Este prihodia nieco do ohna radikalni trockisti z OKS, neoliberali z SDKU a piata kolona v SaS. A Fico sa bude tesit na opakovanie volieb.

RE: A uz to zacina,
autor: rosomak
e-mail: les@voda.sk
pridané: 17-06-2010 13:44


suhlasim. starymi "pesnickami" si pravica volicov, najma mladych dlho neudrzi.. tato vlada bude ostro sledovana hned od pociatku. aj preto, ze na jej cele bude zena, ale aj preto, ze voci tejto vlade bude stat silna a oslahana opozicia,.
RE: A uz to zacina,
autor: PM
pridané: 17-06-2010 15:34


Nech aj spievaju stare pesnicky, ale az bude cas na zabavu. Slovensko je vsak chudobne, na periferii, bez ludi, bez realizovanych napadov, plne zavisle na velkych ekonomikach a medzinarodnom pohybe kapitalu. Globalne podmienky su stale na hrane padu. A tu nie je nic, ziaden zazrak, len ludia, ktori maju konkurovat dumpingovej konkurencii cinskeho, rumunskeho, polskeho robotnika. A to sa ruvu o pracu z Nemecka. Toho Nemecka, ktore uz nevladze financovat euro a tak je US ekonomika na tom lepsie. Pretoze Cina este vladze financovat dolar.
A tak situacia Slovenka nie je vobec ista ani na urovni tej perifernej Haity. Na vnutorne hospodarenie nie su zdroje, napdady, ktore by mohli priliat peniaze nie su a medzinarodny kapital tiez nema napad, zeby sem umiestnil manufakturu. Ved naco.

A prve co sa v tejto situacii dozvieme od tych, co vedia cestu je, ze prvym krokom na tejto ceste je zmluva o svedomi. Ta si asi chcu uzakonit pravo na vysmech svedomia, pretoze ak im v tejto situacii vrndzi v hlave najme toto, tak je to absencia svedomia.

Ocakavam, ze dalsi skvely napad bude vyrovnat rozpocet privatizaciou namiesto preriedenia skoro 30000 volenych zastupcov, preriedenia osemnasobneho duplovania uradov a to iste v nespocetnych ministerstvach a aj parlamente. Lenze tie obligatorne vydavky su kamen.

Dalsi genialny napad bude znizit cenu toho coho su na svete mraky. Vseliake kablove zvezky, gumicky a ostatne nezmysly, ktore sem korejcania mozu nosit aj osobne a bude to lacnejsie. To sa znizi znizenim odvodov a dani. Bude to uzasny usopech, kablovyrobcovia budu ticho a zachrani sa mozno par pracovnych miest.
Okolo toho bude velke divadlo, akurat ze to nic podstatne neprinesie. Nebude to ziaden domaci GE ani Siemens, ani podpora domaceho napadu.
Popritom sa zoskrtaju vydavky tam kde netreba, cize v skolstve a vyskume a zbohom vzdelanostna spolocnost.

Nuz a uz sa nechali pocut s napadom, ze Nemcom vrazia noz do chrbta a nepomozu im financovat euro... jak signifikantne bludarstvo pre Slovensko.

RE: A uz to zacina,
autor: PM
pridané: 17-06-2010 15:45


Ale necham sa prijemne prekvapit. Davam 100 dni. (A potom povolam Fickota, nech lepsie pieska bicom, pretoze asi este niektorym nestacilo.)
RE: A uz to zacina, stara pesnicka
autor: Tomas Stranovsky
pridané: 07-07-2010 16:00


radikalni trockisti z OKS :D :D

to uz ani ako vtip nie je dobre...

Fico zase vraj ze taliban.
Pritom jeho Al-Kalinakove byvale gestapo posielalo vybusniny hore dole po europe akoby to bola plastelina...

škoda, ,,,,,
autor: libertarian
pridané: 17-06-2010 17:43


škoda, že to nebola "správa o stave spoločnosti", ale iba sprava o slovenskej politickej scene. Fakt je, že politická scena je obrazom celej spoločnosti (aspon v demokracii ano), ale prečítať si diagnozu o voličoch by bolo zaujimavejšie.
35 %ná podpora fica je témou na dizertačku pre psychiatra.

RE: škoda, ,,,,,
autor: PM
pridané: 17-06-2010 22:24


No, ale nie kazdy s holym zadkom si musi nahovarat ze ma bohatnut. Najme pocas krizy je tato iluzia absurdna. Niekto sa moze citit aj tym, cpm naozaj je a to je tych 35%.
Bud rad, pretoze niekto musi aj pracovat s fyzikalnou realitou. Inak nebudes mat ani co fyzicky papakat, ani kde byvat, ani v com sa vozit.

KDH začalo vydieraním ...
autor: Dušan Mihálik
e-mail: dusan.mihalik@chello.sk
pridané: 17-06-2010 19:09


Nerobím si ilúzie o jednotnosti novej koalície, ale začať vydieraním budúcich partnerov zverejňovaním "záväzku" o ktorom všetci vieme, že je veľmi "výbušný" ...je neskutočné ...

Klamať sa nemá a v KDH by to snáď mohli vedieť. Evidentne majú lepšie naštudovanú Vatikánsku zmluvu ako Desatoro ...

KDH bude najslabším článkom a nasvedčujú tomu i nezmyselné "sociálne" návrhy z minulosti, nad ktorými sa ekonómovia chytali za hlavu ...

Fico sa naozaj môže smiať ....

Ešte, že nádej umiera posledná ...

RE: KDH začalo vydieraním ...
autor: ooo
pridané: 19-06-2010 23:06


Dušan Mihálik alias Expert&Sybila pre KDH
prekvapenie
autor: Marian Janos (Maros)
webstránka: http://marianjanos.blog.sme.sk
pridané: 17-06-2010 19:49


je prekvapujuce, ze tolko ludi volilo SaS. Zjavne si ani Smer dobre nespocital, ci ich dokaze oslabit tym, ze sa oprie do ich liberalnych tem. Slovensko sa meni, tym padom sa zmenil aj moj nazor na SDKU. Nie SDKU ma zaniknut ako mackopes, ale KDH postupne zanikne a usadi sa ako platforma v SDKU. Podla prieskumov mali po Meciarovi druhych najstarsich volicov (babky), postupne sa teda budu scvrkavat (uz teraz idu dolu).
-
Mimochodom ak je pravda, ze Smer ponukol KDH tak vela, znamenalo by to ze ma velky strach. Mozno zanechal po sebe este vacsiu spinu ako sa na prvy pohlad zdalo.

RE: prekvapenie
autor: jj
pridané: 18-06-2010 2:26


eee...strach ani nie...skor takticky tah...bud KDH porusi svoj slub a spolupracou so SMERom sa znici alebo aspon bude nad touto koaliciou vzdy ten tien v KDH, ze co by keby...
RE: prekvapenie
autor: Kuša
pridané: 19-06-2010 1:39


"uz teraz idu dolu" - omyl, KDH tieto volby napriek vyssej volebnej ucasti ziskalo o kreslo viac. V porovnaní s volbami 2006 ziskali o vyse 20 000 hlasov viac.
Suhlasim vsak, ze maju svoj strop relativne nizko, vzhladom na svoju agendu - maju az na vynimky len svoj specificky elektorat, nemaju velky potencial rast. Je mozne, ze postupne pojdu coraz viac dole. Ale nie je to vobec iste.

Bývalých komunistov?
autor: Plepo
webstránka: http://www.novageneracia.sk
pridané: 18-06-2010 11:20


To je co za terminus technicus? Komunista alebo je, alebo neni. Nic medzi. Vstupom do komunistickej strany sa clovek poskvrnuje navzdy. Tak, ako je tymto aktom automaticky exkomunikovany. Cize slovne spojenie "byvaly komunista" je nezmysel. Plati to pausalne o vsetkych, ktori tam vliezli. Aj ked neskor lutovali, napr. Tatarka. Aj to bol len komunista.
RE: Bývalých komunistov?
autor: Rogue Keeper
pridané: 18-06-2010 14:50


Nová pravicová degenerácia by sa mohla v antikomunistických čistkách poučiť od Čechov - ex-súdruh Klaus, takto ikona ekonomického neoklasicizmu, je ctihodným pánom prezidentom, kladeným za vzor dokonca aj šéfredaktorom tohto vysoko intelektuálneho webzínu. Určite aj medzi jeho čitateľmi a prispievateľmi sa nájdu nejakí exkomunisti.

Ale nakoniec, ani Mikuláš Dzurinda nevidel žiadny problém v kandidatúre Kukana v prezidentkých voľbách.

Pravica v Česku aj na Slovensku je presiaknutá kryptokomunistami a prevracačmi kabátov, akurát ich veľmi nevytŕča verejnosti na oči. ;)

Súboj pravice s komunizmom je súbojom pravice so sebou samou a jej neželanými externalitami. Nemusí klamať samú seba a tváriť sa, že tomu tak nie je.

RE: Bývalých komunistov?
autor: interbulo
e-mail: interbulo@azet.sk
pridané: 19-06-2010 0:33


Nerozumiem debate na tému komunista, kapitalista! Je to jedna svoloč, čo na úkor obyčajného robotného človeka žije! Vymysleli to Chazari, už kdesi dávno, je to jedna a tá istá strana mince, totižto, razili obe strany s rovnakým motívom!!! A nakoniec sa všetko vracalo do ich truhlíc!!! Múdremu napovedz...
RE: Bývalých komunistov?
autor: Eli
pridané: 20-06-2010 1:39


A uz je to tu...teoria zlateho a cerveneho meca, ci kladiva a nakovy, ci ako sa to pise...Andrej, si to ty?:)
Frantisek Sebej
autor: Tomas Stranovsky
pridané: 24-06-2010 3:14


http://www.facebook.com/group.php?gid=11871843484021...
LSNS
autor: Erik
pridané: 27-06-2010 1:34


LS-NS bola jediná správna voľba, celý ten váš kapitalizmus alebo jeho opozičný pseudo-systém komunizmus padne.
RE: LSNS
autor: štúrovec
pridané: 18-07-2010 15:20


Komunizmus uz padol, tak jest. A bolo to spravne. A padne aj kapitalizmus. Pravda. Ale nie tak skoro, akoby sa ziadalo. Kotlebovci maju vela peknych myslienok, ale aj vela sprostych myslienok. Tento svet nezachrania.
Voľby 2010
autor: štúrovec
pridané: 18-07-2010 15:24


Nevolil som a so mnou takmer polovica opravenenych volicov. Nebolo koho. A tak aj vyzeraju vysledky. Stastim sa k moci dostali modri a svojou hlupostou sa od moci pobrali cerveni. Tak im treba, vsetkym. :)))

Skoda, ze na Slovensku nie je strana presadzujuca ozajstnu demokraciu, ozajstne krestanstvo a ozajstne narodovectvo. SKODA. :(

RE: Voľby 2010
autor: Ondrej
webstránka: http://nepto.sk/
pridané: 23-07-2010 21:47


To je spravny pristup, takto sa urcite daleko dostaneme :-)
RE: Voľby 2010
autor: štúrovec
pridané: 08-08-2010 11:21


Vzdy treba nejako zacat. :-)
Zlepenec bez komunistov
autor: Voltaire
e-mail: voltaire@netkosice.sk
webstránka: http://voltaire.netkosice.sk/i
pridané: 03-08-2010 15:13


1.Iveta Radičová (rod. Karafiátová) sa narodila 7. 12. 1956 v Bratislave a je na zozname členov KSČ. Stala sa ňou po ukončení vysokej školy.

2. Mikuláš Dzurinda dvakrát žiadal o členstvo v KSČ a takto každoročne oslavuje Víťazný február.

3. Ivan Mikloš pochádza z komunistickej rodiny. Na ekonomickej univerzite v Bratislave bol predsedom Fakultného výboru Socialistického zväzu mládeže.

4. Ján Figeľ svojho času predseda Fakultného výboru Socialistického zväzu mládeže na EF VŠT (Technická univerzita v Košiciach) a predtým podpredseda pre ideologickú činnosť. KDH je prešpikované ŠtBákmi.

5. Béla Bugár ešte stihol byť pred „pádom“ opony sa stať kandidátom KSS.

RE: Zlepenec bez komunistov
autor: štúrovec
pridané: 08-08-2010 11:24


Nie je podstatne, ci boli, alebo nie v komunistickej strane. Podstatne je, co za sociku robili. To sa uz velmi konkretne veci asi nedozvieme. Ale to, co robili po revolucii vieme vsetci. Po vacsine zlocinecka a protislovenska politika. Fuj!
???
autor: štúrovec
pridané: 12-09-2010 12:38


Co ste dostali vsetci teple fleky v statnej sprave, ze ste prestali pisat? :)))
RE: ???
autor: tomas.teicher
webstránka: http://teicher.blog.sme.sk/
pridané: 27-09-2010 21:22


o chvilu ich zacnu vyhadzovat, vid Chren, Svejna:)
Mimochodom, čo si myslíte o tejto kauze? JA by som im aj veril, ale čo dneska písali v Sme.. Webstránka za desaťtisíce eur..Správa a aktualizácia webstránky ďalšie desaťtisíce.. Čo si o tejto kauze myslíte?

iluzia
autor: abbe
pridané: 19-09-2010 0:14


ze bez komunistov,ved mnohi su potomkovia komunistickych rodicov
uplne prekonane uvazovanie
autor: drevotrieska
pridané: 14-10-2010 15:47


taketo uvazovanie je dnes uplne prekonane. ci su v nejakej vlade komunisti alebo nie su je dnes uz uplne jedno. dnes je dolezite do akej miery su strany, ktore tvoria vladu prelezene slobodomurarskym elementom (rozumej ludmi posluhujucimi nadnarodnym elitam bez ohladu na zaujmi vlastneho statu a naroda)a z tohto pohladu je vlada zlozena z sdku, kdh, mostu a sas uplnou katastrofou.
RE: uplne prekonane uvazovanie
autor: tomas.teicher
webstránka: http://teicher.blog.sme.sk/
pridané: 16-10-2010 20:53


minule som videl Sulíka ako sa dohaduje s jedným slobodomurárom a jedným tajným ufónom s Roswellu o podpore. Rozprávali sa normálne na ulici! Taká nehoráznosť, oni sa už ani neskrývajú!!!
To je asi zart...
autor: Milos
e-mail: dincek@centrum.sk
pridané: 06-11-2010 13:21


Toto mi pripada ako zly zart...ved v SDKU je plno byvalych komunistov vid.Miklos,Dzurinda atd atd...tak aka vlada bez byvalych komunistov???

Pridať nový príspevok

 

Upozornenie

Príspevky v diskusii k článku sú osobnými názormi jednotlivých čitateľov. Redakcia Pravého Spektra za ich obsah nenesie žiadnu zodpovednosť.

Diskusné príspevky, ktoré sú v rozpore so zákonom budú odstránené.

O problematických príspevkoch nám môžete dať vedieť e-mailom na adresu redakcie.

Copyright © 2001-2024 Pravé Spektrum, občianske združenie
Stránka používa redakčný a publikačný systém Metafox od Platon Group