ISSN 1335-8715

11-01-2002   Roman Hegedüs   Index   verzia pre tlač

Stredovek neskončil – stredovek trvá?

Ani nie tak dávno som mal možnosť vzhliadnuť jeden strhujúci historický film z obdobia stredovekého Anglicka a Škótska. Hlavným motívom diela bol boj škótskeho hrdinu – W.W. – proti anglickej nadvláde v krajine. Dej filmu sa odohráva poväčšine v krásnej škótskej prírode, čo môže vyvolať určitú ilúziu o neporaziteľnosti nášho milého vrchára.

Ale nepredbiehajme.

Podstatná vec, na ktorú chcem upozorniť, je však trochu z iného súdka. V jednej časti filmu sa poukazuje na „zvyk-zlozvyk“ práva prvej noci. Po prvé: všetci dobre vieme o čo ide, tak s Vaším dovolením nebudem chodiť okolo horúcej kaše. Po druhé: myslím si, že sa všetci zhodneme, uvažujúc triezvo, o skutku ako nemorálnom a odsúdeniahodnom všetkými desiatimi. Bohužiaľ, tento „zvyk-zlozvyk“ v spomínanej dobe takto chápaný v podstate nebol. Opakujem sa, bohužiaľ. Bol to obyčajný akt nechutnej perverzie, akt znásilnenia. Dnes uvažujeme s predpokladom, že v súčasnosti by spomínaný skutok určite neunikol spravodlivosti.

Nuž, píše sa 21. storočie a človek by si pomyslel, ako sme dospeli, socialisti s ľavicovými liberálmi (je v tom vôbec rozdiel?) by pritakávali a možno radostne ospevovali Francúzsku revolúciu, ktorá znamenala zrod „lepšieho“, „zodpovednejšieho“ a „morálne vyspelejšieho“ človeka, indivídua(sic!). Zhrozili ste sa? Nebojte, nič z toho nie je pravda.

Tých stredovekých panstiev voľajako ubudlo a feudálov v pravom slova zmysle snáď tiež, navzdory tomu tento blbý „zvyk-zlozvyk“ ostal. Stačil sa totiž pretransformovať do podoby nielen slovenského postmodernistického relativizmu. Najprv by som chcel ubezpečiť všetkých neľavicových liberálov (v ODM-BA), že tento „zvyk-zlozvyk“ nepatrí do tradícií britského a akéhokoľvek konzervativizmu, o ktorých hovoril Edmund Burke a teda neútočím na Tradíciu ako pilier konzervativizmu.

A čo je to teda, ten slovenský postmodernistický relativizmus práva prvej noci?

Dnes už to s určitosťou nie je onen zlý anglický feudál a taktiež to nemôže byť nevinná, vydajachtivá škótska horalka z vysočiny. Oni boli totiž hlavnými aktérmi udalostí v stredoveku. Dnes na miesto zlého feudála nastupuje sám veľký „mediálny“ komunikátor a horalku zastupuje – na prvý pohľad – vznešenejšia, ale o to hodnotovo prázdnejšia, markíza všetkých markíz, Markíza. A kto je tým feudálom? Nikto iný ako Pavol Rusko.

V tomto ponímaní sa právo prvej noci mení na právo každého večera. A to pravidelne od siedmej hodiny. To čo robí Pavol Rusko so svojou Markízou je iba politická prostitúcia a je to s kľudným svedomím porovnateľné so stredovekým právom prvej noci. Neukojené osobné a politické potreby na úkor cnostného života sú rovnako nemorálne a spoločnosť by sa mala nad nimi minimálne zamyslieť.

Pretože zatiaľ čo škótska horalka brániac sa takýmto manierom riskovala svoj život, markíza Markíza sa správa ako slečna z Krížnej. A k tomu jej pomáhaj koktavý Švajda, krásavica Parišková, Karásek bez hornej pery a vosková figurína Ďurianová.

Pri prostitučnom akte sa Rusko tvári ako keby pojedol všetku múdrosť sveta, vyzerá však tak prosto, že každý s IQ väčším ako húpací koník pochopí koľká bije. Problémom však ostáva, ak niekto, teda opäť Pavol Rusko (nech som konkrétny), pozdvihne takéto znásilňovanie na akt najvyššej cnosti. Spomínaný skutok – morálny problém, však pochopil už aj ten William Wallace v práve sa končiacom 13. storočí.

Ostáva nám len veriť, že naši ľudia a spoločnosť raz pochopia (okrem konzervatívcov, lebo tí to chápu už od čias Edmunda Burka) a ukážu prstom na Pavla „Bendera“ Ruska a jeho bandérium.

A kto bude tým naším človekom, ktorý vezme do rúk túto zodpovednosť ?

Bez komentára, určite to bude konzervatívec. Len dúfam, že nebude rozštvrtený ako náš milý vrchár. To by bola naozaj škoda.

Roman Hegedűs

  uz nie som panic, preto ti dam radu ako sa branit kazdodennemu pohlavnemu styku s voskovou figurinovo
   Sergej Danilov 12-01-2002 15:00
  super
   Liberal 05-05-2005 15:08

   

 

Krédo Pravého Spektra

Napriek tomu, že socializmus a komunizmus skrachovali, pretože ich prevalcovala realita, ich mäkšie deriváty žijú ďalej: politická korektnosť, pozitívna diskriminácia, ľavicový liberalizmus, feminizmus, environmentalizmus, korporativizmus, antiamerikanizmus, antisemitizmus, neznášanlivý sekularizmus, pacifizmus, humanrightizmus, ekonomický antiglobalizmus, europeizmus a iné cvokizmy.

Kým komunizmus chcel zničiť rodinu, náboženstvo a súkromné vlastníctvo priamo a rýchlo, vyššie uvedené -izmy to robia pomaly a subtílne. Nenápadne, ako potkany, ohlodávajú piliere západnej civilizácie, aby napokon privodili jej pád.

Pravé Spektrum chce útočiť proti výstrelkom mravného relativizmu a povzbudzovať dobré a osvedčené konzervatívne hodnoty. Prosperita Slovenska sa dá vybudovať len na zásadách trhovej ekonomiky bez prívlastkov, občianskeho vlastenectva a s vedomím, že skutočná sloboda je predovšetkým silou charakteru. Len na takom základe si môžeme vyberať, čo je morálne správne.

redakcia

Tiráž

Názov

Kontakt Šéfredaktor Redakcia Editor Vydavateľ Zakladateľ

Ďalšie odkazy

Newsletter

Ak chcete byť informovaný o zaujímavých novinkách na Pravom Spektre, vyplňte Vašu e-mailovú adresu. (frekvencia cca. 1 správa za mesiac)
 

 
Copyright © 2001-2024 Pravé Spektrum, občianske združenie
Stránka používa redakčný a publikačný systém Metafox od Platon Group