ISSN 1335-8715

23-04-2005   Ondrej Turčan   Slovenská otázka   verzia pre tlač

SuperStar a Superškolstvo

15. apríla sa Slovensko dočkalo. Konečne našlo svoju superstar. V súťaži, ktorú vytvoril britský producent Simon Fuller zvíťazila prešovská vysokoškoláčka Katka Koščová. Na druhom mieste sa umiestnila šestnásťročná Bratislavčanka Martina Šindlerová a tretí skončil Žilinčan Tomáš Bezdeda. Všetci traja finalisti študujú na Slovensku.

Pridať nový príspevok

Superclanok
autor: Braňo
pridané: 23-04-2005 16:31


Uroven tohto clanku by ani netrebalo komentovat.

Vymysli ako: "Zaujímavá by bola Tomášová odpoveď, čo si myslí o udalostiach („zlozvyku“) z 11. septembra v New Yorku alebo z 11. marca v Madride. Rovnako „sú vo všetkom peniaze“? Mŕtvy samovražedný útočníci o ne určite ale záujem nemali."

Alebo: "Katka sa vďaka nezlomnej americkej viere vo víťazstvo slobody mohla slobodne vyjadriť, zúčastniť sa „imperiálnej súťaže zo západu“, spievať pesničky skazenej Ameriky, pozrieť sa do štátu, kde sa podľa nej „vymývajú mozgy“".

naozaj dostanu nejedneho cloveka do varu, placu alebo smiechu. Napriek tomu tento clanok neignorujem a skusim kontrovat podobnym "stylom", aky ma autor.

Je naozaj zaujimave, ze Tomasov nazor (sice vulgarny a zovseobecneny prameniaci z nedostatku informacii, to je pravda) zdielaju aj niektori politici, ale podobny nazor nie je cudzi dokonca i samotnemu panovi Cheneymu:

"For the world as a whole, oil companies are expected to keep finding and developing enough oil to offset our seventy one million plus barrel a day of oil depletion, but also to meet new demand. By some estimates there will be an average of two per cent annual growth in global oil demand over the years ahead along with conservatively a three per cent natural decline in production from existing reserves.

That means by 2010 we will need on the order of an additional fifty million barrels a day. So where is the oil going to come from? Governments and the national oil companies are obviously in control of about ninety per cent of the assets. Oil remains fundamentally a government business.

While many regions of the world offer greet oil opportunities, the Middle East with two thirds of the world's oil and the lowest cost, is still where the prize ultimately lies, even though companies are anxious for greeter access there, progress continues to be slow.

By 2020, Gulf oil producers are projected to supply between 54 and 67 percent of the world’s oil. Thus, the global economy will almost certainly continue to depend on the supply of oil from Organization of Petroleum Exporting Countries (OPEC) members, particularly in the Gulf. This region will remain vital to U.S. interests.

Oil is unique in that it is so strategic in nature. We are not talking about soapflakes or leisurewear here. Energy is truly fundamental to the world's economy. The Gulf War was a reflection of that reality."

Zaujimava by bola odpoved Odreja Turcana na tieto slova. Obvinil by byvaleho CEO Hulliburtonu a dnesneho vice prezidenta USA, ze nema "perfektný prehľad o svete a nedokáže posúdiť udalosti v širšom historickom kontexte" alebo ze odmieta posudzovat suvislosti iba na zaklade nezlomnej americkej viery vo vitazstvo slobody ???

Verim, ze okrem spevakov sa i Ondrej Turcan bude venovat tomu, co mu ide najlepsie a pisanie kvalitnych clankov to veru nie je.

no comment
autor: nahodny citatel
pridané: 23-04-2005 16:55


Tymto clankom sa mi Prave Spektrum prvy krat zhnusilo, snad sa p.Turcan teraz citi "na koni" ked sa vyvrsil na tychto "hviezdickach".

Nechcem obhajovat ich nazory, ale uroven tohto komentara je mimoriadne nizka... myslel som ze PS je svojou urovnou niekde vyssie.

Inak drzim celej redakcii palce, len tak dalej.

RE: no comment
autor: Jozo
pridané: 23-04-2005 19:22


Niekto sa dotkol tvojho milacika? :-)
RE: no comment
autor: nahodny citatel
pridané: 23-04-2005 20:32


Asi Ta sklamem ale TV nepozeram uz vyse roka a Superstar som nevidel ani raz... A co Ty?
RE: no comment
autor: Agent vystaviska
pridané: 23-04-2005 22:43


Uplne s Tebou suhlasim.
RE: no comment
autor: tino
pridané: 27-04-2005 12:28


Mne sa prave spektrum zhnusilo uz po prvom precitani. Publikuje tu banda ludi, ktora podporuje ozobracovanie chudobnych i strednej triedy, zabijanie nevinnych, oslavuje vieru v ktoru sama neveri a podobne. Obcas sa na tejto stranke zastavim lebo reflektuje nazory nasich konzerv. A je my z toho na grc, doslova.

Tento clanok bol len o tom zvozit niekoho za nazory, ktore nezodpovedaju autorovym predstavam na svet. A ked autor dost primitivnym sposobom narazal na Tomasove vzdelanie tak by sa mal zamysliet nad tym ze jeho nazory su daleko blyzsie realite ako mnohych tuna pisucich, niekedy ocividne dost vzdelanych ludi

RE: no comment
autor: Filip Glasa
pridané: 27-04-2005 13:06


Ale no, milý Tino, toto by sommohol napísať o ktoromkoľvek ľavicovo liberalnom médiu, a článku.Nehovorilo by to samozrejme nič, len to, že som bližšie k inému názoru.Na to nemusíš písať o grcaní a zhnusení.
RE: no comment
autor: iko
pridané: 11-12-2005 4:10


tino, myslim, ze ti nakukavanie ku konkurencii neprospieva. Po prve, tento clanok bol o tom, ze cele Slovensko oslavuje a obdivuje najrozličnejsie druhy primitivizmu. Po druhe, zamysli sa nad svojim slovnikom: "ozobracovanie chudobnych i strednej triedy". Vies co, ked sa tebe zhnusilo prave spektrum uz na zaciatku, tak tu take dristy ani nepis, ok? Neviem, kde si tie pojmy nabral, ale napadne sa podobaju na obsah uciva na VUML. A to uz mame - chvala bohu - za sebou, tak tu neziv starych duchov.
clanok
autor: Lukas Krivosik
pridané: 23-04-2005 17:02


Clanok je OK!

Cital som aj rozhovor s Koscovou a Bezdedom v Slove. Ked som videl, ze hluche a slepe Slovensko z nej urobilo SuperStar, nenadchlo ma to. Sindlerova bola lepsia. Jej hlas, vyzor, chladnokrvnost i ambiciozny tah na branku ma presvedcili. Koscova nemala z toho ani jedno.

Ale masy samozrejme nemohli zvolit "blbu blavacku". Nuz co.

Inak, nedavno som po dlhej dobe stretol jednu kamaratku. Vravela, ze sa chysta robit do Anglicka. "To je super!" Povedal som. Ona vsak povedala, ze to nie je super, lebo Anglicania su vraj "hnusni a chladni".

Ked som sa jej spytal, ktore narody by tak "preferovala", odvetila, ze "Francuzi su celkom zlati".

To je zaujimave! "Blbi Anglani" jej dovolia u nich robit ako spolu s Irskom jedina krajina EU. "Zlati" zabozruti jej nic podobne nedovolia. "Zlati" zabozruti nepokryte podcenuju a pohrdaju ludmi z vychodnej Europy. Ale oni su ti "zlati"...

RE: clanok
autor: Braňo
pridané: 23-04-2005 17:29


To vsetci konzervativci trpite predsudkami?

Co s tym ma spolocne fakt, ze Sindlerova je asi naozaj "lepsia"? (odhliadnuc od vlastnosti, ktore si vypisal a nemaju so spevom vela spolocne - ambicie, chladnokrvnost a pod.)

Neviem, preco sa cudujes. Tak ako ty mas predsudky voci Francuzom atd., tak tvoja kamaratka ma predsudky voci Anglicanom...

PS: K tomu pracovnemu trhu. Ak bola VB s Irskom jedina, co otvorila pracovny trh, ako je to teda v tom Svedsku a Dansku?

RE: clanok
autor: Firstborn
pridané: 23-04-2005 17:38


A predstav si ze ja mam Anglicanov asi najradsej, su mi proste z celej Europy najsympatickejsi ( nezamienat si so sympatiami k Tonymu "Milovymi kroky k Leninismu" Blairovi, toho nemusim). A Francuzov NEZNASAM, neviem cim to je. Asi to bude ich etatizmom, lenivostou a aroganciou. A este furou inych veci, aj v suvislosti s EU.

A inac tiez nechapem co chcel tymto clankom basnik rici. To, ze talent v spievani alebo hrani nedava este patent na rozum je davno jasna vec - vid Hollywood (ktory, mimochodom, svojho casu jedna redaktorka Markizy dokazala roztomilo prelozit ako Svaty Les, a ja som skoro skolaboval ;-)).
Katka aj Tomas su proste priemerne rozmyslajuci Slovaci, nic viac a nic menej. Bohuzial, one might add.

RE: clanok
autor: Lukas Krivosik
pridané: 23-04-2005 17:50


Firstborn: moje sympatie k Anglicanom a Francuzom su rozdelene velmi podobne ako tvoje;-)

Brano: pokial ide o vlastnosti, ktore "so spevom nemaju docinenia", toto bola sutaz, hladajuca SuperStar, nie SuperSpevaka. A mozes mat naozaj pozehnany hlas, ale ked mas napriklad panicku tremu, rozumej chyba ti chladnokrvnost, tak ti veru tie vlastnosti, co Sindlerova ma a Koscova nema veru su uzitocne.

RE: clanok
autor: Jano
e-mail: jano@whoever.com
pridané: 24-04-2005 0:46


Lukáš, tentokrát s tebou nemôžem súhlasiť. SuperStar som sledoval, a myslím si, že je v poriadku, že to nevyhrala Šindlerová (a nesúvisí to s tým, že mám korene na východe:) . Chýba jej v tom hlase veľký kus citu, a ten príde jedine s vekom.

A napriek všetkému si myslím, že v súťaži išlo primárne o spev. Veď keby nie, tak ozajstnou slovenskou SuperStar je suverénne Mikla :)

RE: clanok
autor: Dewey
pridané: 25-04-2005 11:21


"A Francuzov NEZNASAM"
A ja neznasam ludi... nie ... su mi cudzi ludia, ktori hlasaju takuto primitivnu formu antagonizmu. Neznasas koho? Kazdeho Francuza? Mal si s kazdym z nich tu cest?

RE: Clovek
autor: mima
pridané: 04-05-2005 20:53


V tomto jednoznacne suhlasim s Deweyom.
Mam rada ludi. Nerozlisujem ludi podla toho odkial su. V kazdom cloveku hladam Cloveka.
"Miluj svojho blizneho ako seba sameho" a nie "Miluj Anglicana ci Francuza viac ako..."
Nemam rada neznasanlivost. Vypina mozog aj srdce.

RE: clanok
autor: jardel
pridané: 23-04-2005 22:54


Nemyslim si, ze clanok je OK!

Nazory ludi z PS si precitam rad, ale toto bolo dost ubohe.

RE: clanok
autor: papageno
e-mail: papageno@pobox.sk
pridané: 10-10-2005 15:11


Lukas ty si zjavne nepochopil celu SuperStar a preto tvoj clanok o kulture je taky aky je;)Cela tato karaoke show je obycajny nezmyslom kde cielom nie je zobjavit hviezdy ale IBA zarobit peniazom.Ak by si to pochopil vedel by si ze skutocne hviedy hrali nedavno na BHS napr.D.Karvay a ze skutocnou hviezdou je tiez M.Skuta ktory ziskal europske ocenenie za nahravky Bacha ci skladatel V.Godar.Do takychto ludi treba investovat 100 milionov rocne nie do pozberancov z ulice.Cize nazory tychto ludi su presne take ako ich citas v Slove neviem co si teda cakal.......
Nič zvláštne
autor: Argentina
pridané: 24-04-2005 20:56


Odhadujem, že na Slovensku má seriózny záujem o politiku max. 10 % populácie. O zahraničnú politiku možno ani polovica z toho. To sú ľudia, ktorým sa nelení hľadať informácie a vytvárať si vlastný názor. Zvyšok *papagájuje* to, čo vidí a počuje v telke. Dokonca ani to, že sa kandidát na Superstar neorientuje v nových maturitách a spoplatňovaní školstva, nie je nič mimoriadne. Zrejme nepatrí k pátrajúcim, má iné priority a silne pochybujem, že by bol práve v tomto prípade záujem kompetentných študákom všetko podrobne vysvetliť, ak to nerobia pri iných, minimálne rovnako dôležitých témach (napr. zdravotnícke zákony, dôchodková reforma, zákon o rodine...)
RE: Nič zvláštne
autor: Tomas
e-mail: azazelo@pobox.sk
pridané: 25-04-2005 8:37


Mna skor fascinuje, ze mikrocelebritka, co sa vysvihla vdaka televiznej sutazi ( a dnes ju poznaju i 5 rocne skolkarky ) odsudzuje americanov za to ze si vytvaraju nazory v televizii. Ved to je schiza jak vysita. Prinajmensom doublethink.

To tu celebritku vobec netrapi ze sms-kami v jej prospech ludia prehajdakali viac penazi ako darovali na obete tzunami v Azii?

RE: Nič zvláštne
autor: Dewey
pridané: 25-04-2005 11:06


Nemam pocit, ze by vitazstvo v sutazi suviselo s jej politickymi nazormi, ktore ako sa zrejme snazila upozornit si formuje velka cast "americanov"(ale vobec nie len americanov) len na zaklade ciastkovych informacii v TV a do hlbky sa nezamyslaju. Nasilnejsi rozmer politickeho boja prebieha o vzbudenie emocii a pritiahnutie ich na svoju stranu. U nas mame chvalabohu aspon tu vyhodu, ze je tu viac politickych stran, ktore maju realnu sancu zasiahnut do boja.

Tak ci onak, ludia su svojpravni tam aj u nas. Jediny rozdiel je ten, ze kym politicky nazor ma v dosledkoch dopad aj na ostatnych, hlasovanie smskami len dosledok na vrecko toho, co hlasoval.
Nevidim dovod, preco by si mala z toho robit velku hlavu. Je to marketing a business a ona bola jeho sucastou, nevymuslela ho, neriadila ho a profitovat bude len sprostredkovane.(mozno)

Mimo tento kontext.
Vela sa tu uz popisalo o skolstve a toto bola asi najslabsia vypoved resp. pridavam sa k tomu nazoru, ktory to hodnotil ako snahu o "kopnutie si" a mam pocit, ze do rovesnikov. Viac by ma asi zaujimal clanok ohladom situacie v skolstve z konzervativneho hladiska vo vztahu ku konzervativnemu ministorovi skolstva. Je to aktualne a zaujimalo by ako sa s touto vyzvou vysporiadaju(te) chalani z PS.

RE: Nič zvláštne
autor: Ondrej
webstránka: http://nepto.sk/
pridané: 15-06-2005 0:02


BINGO!!!
Fronc
autor: Lukas Krivosik
pridané: 26-04-2005 18:18


Ja som co sa Fronca tyka nad vecou. Pripominam, ze som za oddelenie vzdelavania od statu. Taketo poloreformy ma nechavaju chladnym.
RE: Fronc
autor: Dewey
pridané: 27-04-2005 10:06


Co sa tyka oddelnia, aspon to vysokoskolske oddelene do znacnej miery je. Skoly su samospravne jednotky. Je tu len urcita financna zavislost. Tebe ide asi o toto. Neslo mi o tzv. reformy, islo mi o osobnostne kvality.
maturity a bezplatnosť
autor: lucia
pridané: 27-04-2005 17:44


Maturovala som v roku 2001 a bola som pripravená na maturity po "novom". To že sa bude skúšať ešte po "starom" som sa dozvedela iba pár mesiacov pred skúškov. Reklamácie o neupozornení na maturitný systém by mali dnešný maturanti adresova svojim učiteľom. Mali dostatok času pripraviť sa na oba systémy.
Čo sa týka dostupnosti vyššieho vzdelania chudobným vrstvám, zpoplatnením školsva sa to zmení iba ak k lepšiemu. V súčastnosti si treba platiť učebnice, bývanie, cestovné a podbne. Po spoplatnení VŠ by boli vyššie štipendiá a dalo by sa požičať za slušných podmienok. Mnohým by to pomohlo.

RE: maturity a bezplatnosť
autor: Dewey
pridané: 27-04-2005 18:36


"Čo sa týka dostupnosti vyššieho vzdelania chudobným vrstvám, zpoplatnením školsva sa to zmení iba ak k lepšiemu. V súčastnosti si treba platiť učebnice, bývanie, cestovné a podbne. Po spoplatnení VŠ by boli vyššie štipendiá a dalo by sa požičať za slušných podmienok. Mnohým by to pomohlo."
To by platilo za Janosickej podmienky, ze bohatym sa zoberie a chudobnym rozda. Cize cielom je zbijanie?(to si ale Fronc urcite nemysli)
Ale vyzera to tak, ak som spravne postrehol, ze sa poskrta vacsina dotacii(studaci budu byvat drahsie), zoberie sa az na nejake vynimky vsetkym, teda aj vsetkym tym, co sa pohybuju pomerne hlboko pod priemerom a da sa najchudobnejsim. Takze si pride na svoje zopar najchudobnejsich a zvysok utrie slzu. Domyselne, priam az perpetum mobile ten Fronc objavil.
A samozrejme sa argumentuje najvyssim stipendiom.
To je tusim pokracovanie rozpravky o dvojnasobnych platoch :-)
Pozicianie za slusnych podmienok? To sa riesi pokial viem, vo vacsine krajin dotaciami. Cize co sa stane? Presunu sa prachy z dotacii na internaty a asi aj stravu na vasu pozicku. Aka zmena?
Ak sa mylim, kludne ma opravne, nevidim do toho.

RE: maturity a bezplatnosť
autor: Mirka
pridané: 22-05-2005 14:16


Stipendia by platili len pre socialne odkazanych a tych je dost malo v porovnani so strednou vrstvou, z ktorej vacsina vychadza len tak tak. Oni by na stipendia narok nemali a nemaju sancu si uhradit tolku sumu, pokial sa nezadlzia pozickami. Uzasna spravodlivost, aku tu presadzujete...
Spoplatnenie a terorizmus.
autor: Zolo
pridané: 29-04-2005 22:50


Teroristi zaplatili mastne skolne za jednorazove potesenie pilotovania lietadla. Napriek vysokej cene studii im to vyslo iba na 75%. Zrejme ani spoplatnenie nezarucuje stopercentny uspech.
Spievanie a politika?
autor: mima
pridané: 04-05-2005 21:09


Clanok je ozaj nestastny. To ze media venuju tolku pozornost takymto osobkam je zial zapricinene tym, ze vela ludi to zaujima. Neprinalezi pozerat sa zhora na nazory takto mladuckych ludi (s umeleckym nadanim). Ved to nie su filozofi a na dane otazky odpovedali zrejme najlepsie ako vedeli. Viete si predstavit co by to urobilo s ich popularitou a preferenciou, keby vyhlasili ze su za spoplatnennie VS studia a Bush je racionalnym politikom schopnym robit razne a neprijemne rozhodnutia ked sa nik iny nevie pohnut z miesta?
Superstar je showbusiness. Ten ide po masach (a masy po nom). Myslenie ide casto proti nim. Jednoducho sa to k sebe nehodi. Vot vsjo.

RE: Spievanie a politika?
autor: Dewey
pridané: 05-05-2005 13:23


"Viete si predstavit co by to urobilo s ich popularitou a preferenciou"
Dovolim si povedat, ze takmer nic.

RE: Spievanie a politika?
autor: Ladislav Kováčik
e-mail: laddy@post.sk
pridané: 31-10-2005 18:50


No, ja mám 20 rokov a som pravičiar. :) Ale je pravda, že v takých 16-tich som bol silný laviciar.

Jednoducho, pravicové názory by som charakterizoval asi tak, že na prvý pohlad je to nespravodlivé a kruté, po hlbšom preskúmaní sa to človeku zapáči.

RE: Spievanie a politika?
autor: Ladislav Kováčik
e-mail: laddy@post.sk
pridané: 31-10-2005 19:43


Tento prispevok je reakciou na alfuomegu.
trocha tendecny clanok...
autor: alfaomega
e-mail: hoe68@orangemail.sk
pridané: 04-05-2005 21:37


Ja by som nebral nijak tragicky ake odpovede davali nase SPEVACKE superstars - averzia mladych ludi vo veku 15-25 rokov voci akejkolvek vojne je podla mna uplne prirodzena, a so skolskym systemom ako takym to nema zhola nic spolocne. Podla mna s pravicovym pohladom na zivot sa neda ani narodit - ak ma niekto hlboko pravicove nazory uz vo velmi rannom veku, skor by som ho mozno hodnotil az ako necitliveho cloveka - podla mna k pravicovemu pohladu na svet sa clovek musi prepracovat prostrednictvom svojho racia ako mu postupne pribudaju zivotne skusenosti, a ako s postupom casu pocas svojho zivota zistuje, akym nehoraznym sposobom ho (akykolvek) stat osklbava. Plati podla mna stare zname heslo - ze kto je v 20-ke praviciar, tak nema srdce - a kto je v 30-ke este stale laviciar, tak celkom urcite nema rozum....
A mimochodom, vsetci uvedeni 3-ja finalisti superstar maju naozaj velmi velky spevacky talent - zostava iba dufat ze ho aspon scasti dokazu aj zuzitkovat (aj Sindlerova, ktora posobi na obrazovke TV naozaj chladne, resp. skrobene, to na CD pekne rozbaluje, a odhaluje dost vela zo svojich kvalit - ten jej hlas ma skutocne velmi zaujimavu farebnost...)

Som poburena
autor: Monika
e-mail: kayllla@azet.sk
webstránka: http://naco.sk
pridané: 22-05-2005 14:00


Mily Ondrej,

kto Vam dal pravo kritizovat studentov na SPS? Ako si dovolujete tolku kritiku? Dostal hlupe otazky, tak na ne aj podobne odpovedal. Uz len polozenie otazky 18 rocnemu studentovi ohladom vojny v Iraku je nezmysel, nieto este kritika na jeho odpoved. Navyse, najlepsie je ked sa ku reforme vysokeho skolstva ozyvaju ludia, ktori uz dostudovali. Tak ako sa to stalo napr. aj v pripade ODM, ktora bola demonstrovat s opozitnymi nazormi voci vacsine studentov. Pricom zastupcovia ODM uz davno nie su studentami a teda sa ich to priamo nedotyka, ako skutocnych studentov. No hlavna vec, ze media ODM prezentovali ako nazor studentov. Nepaci sa mi Vas nazor, Ondrej, v ktorom ste spomenuli, ze Tomas Bezdeda netusi, kto vlastne skolstvo plati. Ano, platia ho aj jeho rodicia z dani. Ale ak sa vysoke skolstvo spoplatni, nebudu to uz "len" rodicia, ale aj on sam. A ked si to nebude moct dovolit, tak sa bude musiet zadlzit uz v mladom veku. Sucasna ekonomika pocita s tym, ze sa mladi ludia budu zadlzovat na bytoch a nehnutelnostiach, ale okrem tohto vsetkeho budu musiet zarabat aj na svoje dlhy z vysokej skoly. Vy sa uz o toto, prirodzene, starat nemusite, lebo vas sa to uz, opakujem, "priamo netyka"!!!

Lukas, si mimo
autor: Mirka
pridané: 22-05-2005 14:12


Ahoj Lukas Krivosik,

Zrejme ta na Sindlerovej zaujalo "nieco" ine a nie to, co si tu popisal. Chybala jej iskra, nevedela povedat jedinu suvislu vetu, ak si ju vopred nepripravila. Je citovo labilna, neista, nevie sa spravat na verejnosti, nema priatelske spravanie, nevie nadchnut, nevie sa hybat. Takto naozaj superstar vyzerat nema. Mala dve pozitiva, ale to je tak uplne vsetko, co mala. 1. pozitivum je jej hlas, aj ked niekedy ho az preskriekala, nedava si pozor na hlasivky... 2. pozitivum je jej vyzor, ale ma len 16 a uz ma kil viac nez dost... nabuduce ak budes hodnotit nejake dievca, tak rozmyslaj aj hlavou... bez urazky.

Prekvapenie
autor: Ondrej
webstránka: http://nepto.sk/
pridané: 14-06-2005 23:53


To ze je Bezdeda mierne vykradnuty som viac-menej tusil, co ma ale zaskocilo bola odpoved Katky Koscovej, ktoru som povazoval za celkom inteligentnu a rozhladenu babu...

Kto vie, ci to naozaj niekde takto povedala, alebo je to len JPP :-)

Este stastie, ze clanok neuvadza odpovede Martiny Sindlerovej, pretoze by sa jeho dlzka musela aspon zdvojnasobit :))

RE: Prekvapenie
autor: papageno
e-mail: papageno@pobox.sk
pridané: 10-10-2005 15:15


a co ste cakaliod tejto primitivnej show?ak urobime priemer osobnostio celej sutaze vyjde nam akurat tak Mikla.....

Pridať nový príspevok

 

Upozornenie

Príspevky v diskusii k článku sú osobnými názormi jednotlivých čitateľov. Redakcia Pravého Spektra za ich obsah nenesie žiadnu zodpovednosť.

Diskusné príspevky, ktoré sú v rozpore so zákonom budú odstránené.

O problematických príspevkoch nám môžete dať vedieť e-mailom na adresu redakcie.

Copyright © 2001-2024 Pravé Spektrum, občianske združenie
Stránka používa redakčný a publikačný systém Metafox od Platon Group