Dňa 16. 2. 2001 v dopoludňajších hodinách sa na bratislavskom Gymnáziu J.Papánka (Vazovova 6) konalo študentské projektové a diskusné podujatie s názvom Cerebrum, určené predovšetkým pre žiakov gymnázia. Vďaka iniciatíve členov ODM sa podarilo na diskusiu o perspektívach školstva pozvať poslanca NR SR za Demokratickú stranu Petra Osuského, ktorý pred študentami vystúpil spolu s hlavným besedujúcim, ministrom školstva Milanom Ftáčnikom.
Hlavnými témami počas prítomnosti oboch diskutérov (Peter Osuský musel po hodine odísť na zasadanie NR SR) boli : monitoring, nová koncepcia maturitných skúšok, prijímanie na vysoké školy, aktuálna otázka vzniku maďarskej fakulty v rámci Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre. Peter Osuský nesúhlasil s predpokladom zavedenia matematiky ako povinnej maturitnej skúšky, ako je to alternatívne obsiahnuté v spomenutej koncepcii. Z pohľadu vysokoškolského pedagóga a bývalého prodekana Lekárskej fakulty obhajoval pozíciu dnešných vysokých škôl pri prijímaní nových študentov, neberúcich do úvahy výsledky maturitných vysvedčení z dôvodu príliš nízkej validity. Práve v posilnení centralizácie a štandardizácie maturít a tým aj ich validity a objektívnosti prezentoval hlavný prínos novej maturity. Peter Osuský sa ďalej vyjadril i k horúcim témam, ktoré momentálne rezonujú v slovenskej spoločnosti. Vyjadril svoje pochopenie pre požiadavky SMK na vznik samostatnej maďarskej fakulty. Argumentáciu v prospech jej vzniku založil na potrebe uznania existencie menšinových kolektívnych práv. Za hlavný problém označil v tejto súvislosti nedostatok veľkorysosti slovenskej väčšiny voči maďarskej menšine.
Diskusia sa stretla so značným záujmom študentov gymnázia hlavne v najvyšších ročníkoch, pre ktorých mala skôr poznávací a informačný charakter.
Martin Hanus, člen školskej sekcie